مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در مرکز تحقیقاتی جروکان سالانه یک میلیون گلدان گل با بیش از ۱۰۰ گونه مختلف تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - مجید عرفان‌منش گفت: مجموعه جروکان به عنوان مرکز تحقیقاتی شماره دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در فضایی به وسعت بیش از ۲۸ هکتار فعال است.

در مرکز تحقیقاتی جروکان حدود ۱۱ هزار مترمربع گلخانه احداث شده است و در هر سال زراعی یک میلیون گلدان گل در بیش از ۱۰۰ گونه مختلف تولید و به مناطق پانزده‌گانه، سازمان‌های وابسته و باغ گل‌ها تحویل می‌شود.

در این مرکز گل‌های فصلی و دائمی و گیاهان پوششی و پیازی در سه دوره فصلی تولید می‌شود.

برای نوروز سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۰۰ هزار گلدان در انواع گل‌های فصلی و گیاهان پیازی آماده شده است تا به مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌های وابسته تحویل داده شودکه توزیع این گلدان‌ها از اوایل اسفندماه آغاز خواهد شد.

گونه‌های مدنظر به صورت پایلوت کاشته شده است که پس از اطمینان از سازگاری با آب و هوای اصفهان، متناسب با نیاز‌هایی همچون کیفیت و دوام گل، ماندگاری و مقاومت در برابر کم‌آبی به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می‌گوید در این مرحله پس از ارائه آموزش‌های لازم به باغبانان برای آماده‌سازی و کاشت گونه‌های تأیید شده در سطح شهر، اقدامات لازم انجام خواهد شد.


منبع:ایمنا

انتهای پیام

برچسب ها: فضای سبز ، تولید گل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار