پس از ماه ها انتظار، پاکستان با ارسال کمک های بشردوستانه هند به افغانستان از طریق خاک خود موافقت کرد و قرار است ۵۰ هزار تن گندم هند به افغانستان ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - مذاکرات پاکستان و هند درباره عرضه گندم و دارو از طریق پاکستان به افغانستان نهایی شده و تحویل آن از ۲۲ فوریه امسال (3 حوت/ اسفند) آغاز خواهد شد.

بر اساس این توافق، هند ۵۰ هزار تن گندم برای مردم افغانستان ارسال خواهد کرد. استفاده از کامیون های هندی برای حمل و نقل موضوع درگیری بین پاکستان و هند بود که سه ماه بحث و گفتگو در مورد آن طول کشید.

هند سرانجام فهرستی متشکل از ۶۰ کامیون و راننده افغانستانی را به پاکستان تحویل داد که اجازه انتقال گندم به افغانستان را خواهند داشت.

گندم و داروهایی که از طریق گذرگاه تورخم به شهر جلال آباد افغانستان منتقل می شود، به برنامه جهانی غذا تحویل داده خواهد شد.

پیش از این، رسانه های هندی گزارش داده بودند که هند همچنان خواستار نظارت سازمان ملل متحد بر توزیع عادلانه گندم و سایر کمک های بشری به افغانستان شده است.

پیش از این طالبان، از پیشنهاد هند برای ارسال گندم کمکی به افغانستان از طریق پاکستان استقبال کرده بودند و منتظر تایید حکومت پاکستان بودند.

به دنبال تسلط طالبان در ماه اوت سال ۲۰۲۱ در افغانستان، فقر و بیکاری مردم این کشور را به ستوه آورده است. سازمان ملل متحد از وقوع بحران بشری در افغانستان هشدار داده و خواستار کمک های فوری بشردوستانه جامعه جهانی به مردم شده است.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: پاکستان ، هند ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.