استان هرمزگان چندین روز است که به وضعیت قرمز کرونایی دچار شده و طبق آخرین آمار شمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا ۳۰ درصد در استان افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - این روز‌ها با وجود اینکه حجم بالایی از مردم واکسن خود را دست کم در دو دز دریافت کرده‌اند شاهد هستیم سویه‌ای جدید از کرونا کشور و استان را درگیر کرده است و در حال یکه‌تازی است و بعد از حدود یکی دو ماه شرایط پایدار و مثبت در کشور دوباره کشور و شهر‌های زیادی از جمله بندرعباس را دچار وضعیت قرمز کرده مسئله‌ای که روز به روز در حال افزایش است.

آنچه که در این ایام بسیار خطرناک و نگران کننده است ساده انگاری مردم بوده، اگر سری به سواحل، بازار و بوستان‌های بندرعباس بزنیم خواهیم دید که تجمعات مردم بی‌هیچ واهمه‌ای در حال انجام است و خیل عظیم مسافران نیز پیش از نوروز به استان سفر کرده‌اند و در برخی از بوستان‌ها و پارک‌های ساحلی جهت اسکان خود چادر زده‌اند.

در این بین نیاز است مردم حتما تزریق دز سوم واکسن کووید ۱۹ را جدی بگیرند و با توجه به اینکه عملا دیگر چیزی به نام سرماخوردگی نداریم در صورت دیدن علائم سرماخوردگی خود را قرنطینه کنند.

فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این باره گفت: اگر بخواهیم تحلیلی داشته باشیم از وضعیت کرونایی، در دو شاخص تست و غربالگری و همچنین تشخیص مبتلایان با کاهش روبرو بودیم البته این به عنوان کاهش بیماری نیست بلکه به این دلیل است که آموزش‌های لازم داده شده و از مردم خواستیم به محض اینکه در خود علامت دیدند خود را قرنطینه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: درصد مثبت شدن تست‌ها شاخص خوبی برای مشخص شدن گردش ویروس در جامعه است و طبق آمار با افزایش روبرو بوده و از ۴۹ درصد به ۵۹ درصد افزایش یافته است.

به گفته نوروزیان در هفته‌های اخیر در موارد بستری ۷ درصد با افزایش روبه رو بودیم و در موارد فوت نیز متاسفانه ۳۰ درصد افزایش متوفیان را شاهد بودیم و تعداد زیادی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز هستند و شهرستانی با رنگ آبی نداریم.

دلتا کرون ترکبی از دو کرونای دلتا(هندی) و آفریقایی(امیکرون) است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.