معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تنها ۵ درصد از افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، به کرونا ویروس مبتلا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمود حسین پور،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه تنها ۵ درصد از افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، به کرونا ویروس مبتلا شدند افزود: با توجه به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سرعت در واکسیناسیون همگانی در هرمزگان، اکنون وضعیت شهرستان‌های حاجی آباد، پارسیان و سیریک از قرمز به نارنجی و بشاگرد و بوموسی نیز به زرد تغییر یافته است.

حسین پور گفت: بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، بندرلنگه و جزیره قشم همچنان قرمز است.


بیشتری خوانید


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر لزوم ایمن سازی با هر نوع واکسن تایید شده افزود: بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ایمن سازی واکسن‌های ایرانی برکت و پاستور کمی بیشتر از واکسن‌های دیگر است، اما در مجموع تفاوت زیادی در ایمن سازی واکسن‌های موجود وجود ندارد.

حسین پور گفت: در هرمزگان واکسیناسیون برای متولدان ۱۳۶۵ به قبل در حال اجراست و تا کنون بیش از ۶۵۰ هزار نفر، یک یا دو دوز واکسن را دریافت کردند.

او افزود: اکنون ۱۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در هرمزگان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.