سرپرست آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هم اکنون با کسری ۱۳ هزار معلم در سطح استان مواجه هستیم که این عدد بزودی به بیش از ۲۰ هزار می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - محمدرضا ابراهیمی گفت: کمبود نیروی انسانی در سطوح مختلف آموزش و پرورش استان امروز به یک چالش جدی بدل شده است.

کمبود معلم در کشور یک معضل است، اما وضعیت سه استان از جمله اصفهان، خراسان رضوی و شهرستان‌هایی از تهران بحرانی‌تر است.

آموزش و پرورش یک ارگان فراسازمانی است و رفع مشکلات آن با هماهنگی بین بخشی صورت می‌گیرد.

تنها راه رسیدن به تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب، برخورداری از یک سیستم آموزش و پرورش قوی است که تنها در این حالت می‌توان شهروندان قانون مدار، مسئولیت‌پذیر و خانواده‌های سالم را در جامعه داشت.

به گفته ابراهیمی به علت مشکلات استخدامی مجبوریم از نیرو‌های بازنشسته ۸۳ ساله برای تدریس دعوت به همکاری کنیم همچنین بجای اینکه سالانه ۳۰ تا ۳۵ هزار معلم وارد سیستم آموزش و پرورش شود شاهد جذب پنج تا شش هزار معلم هستیم.

۲۴.۵۱ درصد دانش آموزان در رشته ادبیات، ۹.۹۱ درصد در رشته ریاضی، ۱۹.۳۶ درصد در رشته تجربی، ۵۷ درصد در رشته معارف و ۴۳.۶۴ درصد در رشته فنی و کاردانش در مدارس دولتی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
نصف بیشتر این معلمها نیروهای حق التدریس وباز نشسته ها هستندکه ۶ ماه حقوق انها را ندادند و دیگر رقبتی برای ادامه کار با شما را ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۰:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
با سلام چرا نیروی بازنشسته 83 ساله برای تدریس دعوت کنید از جوانان تحصیل کرده سایر رشته ها برای تدریس استفاده کنید بخدا ما هم این همه درس خوندیم که برای جامعه مفید باشیم نه اینکه سربار خانواده و جامعه باشیم من خودم لیسانس محیط زیست دارم ولی کار مرتبط با رشته ام نیست و بیکارم یعنی سواد تدریس و اموزش درسهای عمومی مثل تاریخ اجتماعی جغرافیا و ...یا حتی درسهای تخصصی مثل علوم تجربی را ندارم چرا دارم حتی فکر های جدیدی برای نحوه تدریس این درس ها دارم ولی کسی به ما توجه نمیکنه بعد میگن چرا جوانان ازدواج نمیکنند و نرخ زادو ولد اینقدر کم شده خب دلیل اصلیش همینه...