آمار‌های منتشر شده، نشان می‌دهد در بین ۳۳ دستگاه که باید به سامانه ملی مجوز‌ها متصل باشند، ۵ دستگاه بیش از ۲۰ روز تاخیر در پاسخدهی را به ثبت رساندند.

باشگاه خبرنگاران جوان - مطابق تاکید ماده 7 اصل 44 قانون اساسی برای سهولت در صدور مجوزهای کسب و کارها به آمار منتشر شده در 19 بهمن و تعلل دستگاه ها در صدور مجوزهای کسب و کار سری زدیم.

در این آمار‌ها آمده است که چندین دستگاه بیش از ۲۰ روز تاخیر در پاسخگویی به استعلامات و پرونده‌های ثبت درخواست را داشته اند. به طور مثال؛ نظام روانشناسی ۲ پرونده دریافتی خود را با ۳۷ روز تاخیر و بدون پاسخ و رسیدگی در سامانه ملی مجوز‌ها به ثبت رسانده است. این دو درخواست در تاریخ ۱۱ دی امسال اعلام درخواست کرده بودند.

دستگاه دیگر، وزارت علوم است که از بین ۱۴ درخواست ثبت شده از تاریخ ۲۱ دی امسال، اقدام به بررسی و تحویل ۷ درخواست کرده است. سامانه ملی مجوز‌ها ۲۸ روز تاخیر در پاسخ را برای این نهاد به ثبت رسانده است.

سازمان اداری و استخدامی نیز با ثبت ۳ درخواست ۲۳ روز تاخیر در پاسخگویی داشته که در توضیحات عدم پاسخگویی به این درخواست ها، آمده است: "مکاتبه پیگیری انجام شده"

تاخیر بیش از ۲۰ روزه ۵ دستگاه در صدور مجوز کسب و کار

تاخیر بیش از ۲۰ روزه ۵ دستگاه در صدور مجوز کسب و کار

تاخیر بیش از ۲۰ روزه ۵ دستگاه در صدور مجوز کسب و کار

دستگاه هایی که به گفته سیاح هربار بهانه ای برای عدم همکاری های خود با مرکز ملی مجوزها عنوان می کنند و حال شرایط کرونا و شیوع این بیماری را دلیل عدم اتصال عنوان می کنند.

بعد از تاخیرهای پیاپی در پاسخگویی به درخواست استعلام و صدور مجوزها، عملکرد نهادها در قبال شکایات، سوالات و تشکیل پرونده ها در دستگاه ها نیز منتشر شده است. 

در نمودار زیر میزان همکاری و پاسخدهی دستگاه‌های متصل به سامانه نیز قابل رویت است. 

 

صدور مجوز کسب و کار
 

 

این نمودار نشان می دهد دستگاه هایی مانند سازمان بیمه سلامت ایران به صد در صد شکایات در خصوص مجوزهای کسب و کار پاسخی نداده اند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی هم با۵۰ درصد عدم پاسخدهی به شکایات ثبت شده است. در کنار آن نهادی به نام «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» با صد در صد انصراف از شکایات از جانب متقاضی همراه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
هر ایرانی خواستار آبادانی و پیشرفت کشورش است، از خبر گزاری وزین شما خواهشمندم با پیگری از مجامع بالاتر الان که بحث شفافیت در کشور مطرح است و خصوصا در گرفتن مالیات اعمال می شود سازوکاری برای شفافیت در صرف پول های مالیاتی در کشور تهیه شود تا هر شهروندی دقیقا بداند پولی که به عنوان مالیات پرداخت کرده کجا هزینه شده و به ازای آن مسئولین مربوطه پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش فکری به حال کسانی که میخواهند پروانه ساختمان از شهرداری بگیرند میکردند که با آن همه پول بی حساب و کتابی که از ملت میگیرند نزدیک به چهار وپنج ماه هم ملت را از این اطاق به آن اطاق از دفتر مهندسین نقشه و طراح به سازمان نظام مهندسی و دفتر فنی و وووووبماند که برای هر امضا آقایان باید متری وکیلویی و سلیقه ای هم پول بدهی واقعاً اگر روزی این کاغذ بازی های شهرداری‌ها برداشته شود آن روز روز جشن مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
باید برای کارشکنان مجازات شلاق تعیین کنند. تا نباشد چوب تر ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
جوری آقایون ریدن به سرعت اینترنت که انگار مردم ریدن به قبر پدرانشون
انتقام چیو از ملت میگیرید؟ شما که وقیحانه روز روشن میدزدید و کانادا هم شده بهشت شما و توله سگاتون
دیگه چی کار به کار این ملت بدبخت دارید؟ چارتا کسب و کار اینترنتی هم نابود شد رفت
حیف سگ که برینه به قبر پدر و مادرانتون
حیف سگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
بی تربیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
یکی به داد کشاورزان برسد اداره اب استان فارس پرونده ها اب چاهای استان را بدون دلیل قفل کرده هیچگونه درخواستی امکان پذیر نیست مگه نتیجه همین کارهایتان نیست که اوضاع تولید ات کشاورزی ودامی به چه روزی افتاده اند بابا حالا که کشاورز وتولید کننده را در این شرایط داغون یاری نمی کنید حداقل سنگ اندازی و ایجاد مانه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
این قانون صحیح و بسیار خوب برای سرعت اشتغال و تولید و رونق اقتصاد و صنایع، از برکت وجود دکترخلبان قالیباف است. (هم طراز با قوانین کاری شفاف کشورهای پیشرفته).که تمام خدمات بزرگ ایشان برای ایران زمین به خاطر ذات و روح پاک و هوش و مهارت مدیریت بالای ایشان است.یادمان نرود تمام پروژه های بزرگ و اساسی پایتخت، در دوره ۱۲ساله ایشان، به انجام و موفقیت رسید و همینک ثمراتش را نشان میدهد. درود بر بزرگمرد عقل و عمران کشور،دکترقالیباف.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام
صرف صدور پروانه ایجاد شغل نمیکنه وقتی بستر و زمینه کار فراهم نیست صدور کاغذ پاره که اسمش رو پروانه کسب و‌کار گذاشتن هیچ دردی رو درمان نمیکنه جوونای مملکت رو بااین قوانین منسوخ به بازی نگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام. برای گرفتن مجوز خدمات ازمایشگاهی الان دو ماهه نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی خوزستان مارو میدوونن. خون به دلمون کردن خدایی، سه بار رفتیم که انصراف بریم، نظام مهندسی اهواز برای تحویل یه گواهی حقوقی یک ماهه داره طول میده. ای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
برای گرفتن یه پروانه کسب مشاغل آزاد ، سال اول ۵۰۰ت علاوه بر چند میلیون هزینه بازرسی و بهداشت و کلاس و... برای صدور گرفتن، یکسال طول دادن سال بعدی گفتن امسال هزینه صدور شده۷۰۰ ت. باز هم ۷۰۰ رو به زور گرفتن.گفتیم مابه تفاوتشو بدیم گفتن نباید طول میدادین باید دوباره بدین! همشون کلاهبردارن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
جمع کنید این مسخره بازیا را. وقت کشی میکنید 4سال تموم بشه خجالت بکشید از ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
هر باری که اینو سوار می شم واسش شفاف می کنم که چطور حکومت با گران فروشی خودرو به چند برابر قیمت جهانی داره به ما ظلم می کنه البته الان خودشون اطلاعاتشون بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
خوب با این نتایج چرا برکنارشان نکردید؟ مثلا صمت - وزارت آموزش و پرورش و.....
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
منفعت برخی افراد و صاحبان امضاهای طلایی در عدم شفافیت و بروکراسی طولانی است!
آخرین اخبار