مدیرکل تامین اجتماعی فارس، با اشاره به اجرای مجدد قانون معافیت بیمه‌ای کارگاه‌ها، شیوه اجرا و شرایط برخورداری از این معافیت قانونی را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - ابراهیم کشاورز گفت: براساس قانونی که از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۹۹ اجرا می‌شد، کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی، صنعتی، فنی و کشاورزی که از خدمات دولتی استفاده می‌کردند، برای ۵ کارگر شاغل در این کارگاه‌ها، از پرداخت حق بیمه معاف بودند و از ۵ نفر بیشتر، مازاد حق بیمه را پرداخت می‌کردند.

او گفت: به علت کمبود اعتبار، کارگاه‌های جدید که به مدت دو سال از معافیت بی بهره شده بودند و همه کارفرمایان مخصوصا کارفرمایان بخش کشاورزی براساس این قانون از معافیت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: در این استان، ۲۸ هزار کارفرما در ۳۸ رسته مختلف فعالیت می‌کنند و ۸۴ هزار نفر کارگر را تحت پوشش دارند و سالانه دولت ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه و حق کارآفرینی به این کار فرمایان کمک می‌کند.

به گفته کشاورز، در این طرح ۲۰ درصد سهم کارفرمایان توسط دولت و با توجه به شرایط ذیل پرداخت می‌شود و براساس آئین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه، کارگاه به واحدی اطلاق می‌شود که حداکثر ۵۰ کارگر داشته باشد و اداره آن را اشخاص حقیقی یا حقوقی برعهده دارند و فعالیت یا خدماتشان جنبه تولیدی، صنعتی و فنی داشته باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: کارفرمایان مشمول این قانون که حداکثر پنج کارگر دارند از پرداخت کل حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود و کارفرمایانی که بیش از ۵ کارگر دارند نسبت به متوسط حق بیمه (سهم کارفرما) کل افراد شاغل در هر ماه برای پنج نفر معاف بوده و پرداخت این مبلغ به‌عهده دولت خواهد بود و کارفرما موظف به پرداخت مابقی سهم خود است.

کشاورز گفت: کارفرمایان مشمول این قانون مکلفند صورت مزد افراد شاغل در کارگاه و همچنین حق بیمه سهم آنان و مابقی حق بیمه سهم خود را، ظرف مهلت مقرر به تامین اجتماعی تسلیم و پرداخت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.