معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مُرغ مورد نیاز شب عید و ماه رمضان در چهارمحال و بختیاری به‌موقع تامین و وارد بازار مصرف می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - آقای مردانی در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۳۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مُرغ‌داری‌های استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده؛ امسال میزان جوجه‌ریزی در مُرغ‌داری‌های استان به یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه می‌رسد.

هم‌اکنون روزانه ۱۱۸ تن مُرغ کشتار و وارد بازار مصرف استان می‌شود که ۳۸ تن آن مازاد بر نیاز است.

درحال حاضر برای کشتار و انجماد مُرغ در استان محدودیت‌هایی وجود دارد که با ورود شرکت پشتیبانی امور دام قابل رفع است.

همکاری نکردن شرکت‌های توزیع حمل نهاده و نوسانات قیمت نهاده در بازار آزاد به‌علت حذف ارز ترجیهی عامل اصلی بروز این مشکلات به‌شمار می‌رود.

افزایش شدید قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد و ناتوانی مالی دامداران برای تامین نهاده‌های دامی با قیمت بالا از بازار آزاد مشکل این گروه از تولیدکنندگان را دوچندان کرده است.

مدت حمل نهاده‌های دامی از بارگیری تا تخلیه حداکثر ۲۰ روز است که متاسفانه گاهی تا سه ماه به‌طول می‌انجامد.


بیشتر بخوانید


آقای آل‌مؤمن رییس شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۴۶۰ تن سویا، پنج هزار و ۴۰۰ تن جو، سه هزار و ۲۰۰ تن ذرت، ۱۱۴ تن گوشت قرمز منجمد و ۳۳۸ تن مُرغ منجمد در انبارهای این شرکت ذخیره‌سازی شده است.

شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری خرید گوشت منجمد مُرغ آرین به‌عنوان مُرغ نژاد ایرانی و با هدف حمایت از مُرغ آرین را با قیمت ۳۳۳ هزار و ۶۰۰ ریال به‌ازای هر کیلوگرم در دستور کار دارد.

براساس پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خرید گوشت منجمد مُرغ آرین در استان به ۵۰۰ تن تا پایان سال‌جاری افزایش می‌یابد.

در صورت صدور مجوز از سوی وزارت جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری آمادگی خرید سایر مُرغ‌های تولیدی مازاد بر نیاز بازار استان را دارد.

افشین حیدری مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ خرید ۹۵۰ تن میوه در دستور کار قرار دارد.

از این میزان ۳۰۰ تن سیب درختی قرمز، ۴۰۰ تن پرتقال شمال و ۲۵۰ تن پرتقال جنوب است.

میوه شب عید ویژه تنظیم بازار این استان برای نوروز ۱۴۰۱ در ۵۰ غرفه سطح استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار