معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امکان دارد در شش‌ماهه دوم سال با کمبود مواجه شویم، بنابراین باید از هم‌اکنون بحث خرید گندم و ذخیره‌سازی آن در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار با اشاره به اینکه باید ذخیره گندم در انبار‌های استان افزایش پیدا کند، اظهار داشت: باتوجه به اتمام زمان برداشت گندم، امکان دارد در شش‌ماهه دوم سال با کمبود مواجه شویم، بنابراین باید از هم‌اکنون بحث خرید گندم و ذخیره‌سازی آن در اولویت قرار بگیرد.

او افزود: نیاز ماهانه استان به گندم حدود ۱۰ تن است و باید حداقل گندم در انبار‌ها برای سه ماه ذخیره‌سازی شود، اگر مشکلی در رابطه با واردات و حمل گندم به استان از بنادر وجود دارد، نامه‌نگاری لازم توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


نصیری با اشاره به مشکل حمل نهاده‌های دامی به چهارمحال و بختیاری، گفت: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید ضوابط لازم را بیاندیشد و برای تشویق رانندگان برای حمل نهاده‌ها سیاست تشویقی در نظر گرفته شود.

او با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی لازم برای جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها صورت بگیرد، ادامه داد: ممکن است وقفه در جوجه‌ریزی در ماه‌های آینده بحث تامین مرغ موردنیاز را دچار مشکل کند، بنابراین باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد تا دچار کمبود نشویم.

نصیری تاکید کرد: سامانه رهتاب برای پیگیری عرضه گوشت مرغ از کشتارگاه تا فروشگاه راه‌اندازی شده است و مقرر شد در این سامانه اطلاعات کشتار مرغ و توزیع ثبت شود، اما این مصوبه اجرایی نشده است، این مصوبه باید تا دوشنبه هفته آینده در استان اجرایی شود.

او در پایان با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی از هم‌اکنون خرید میوه تنظیم بازار شب عید را در دستور کار قرار دهد، گفت: سازمان جهادکشاورزی حدود ۶۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب درختی را برای تامین نیاز میوه در شب عید سفارش دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار