مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی لرستان گفت: ۷۲ درصد از محکومان زندان‌های استان با فراگیری آموزش‌های لازم، مشغول به کسب و کار درآمدزا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - عبدالمجید کشوری در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد اظهار کرد: اصلاح و تربیت محکومان از ارکان مهم سازمان زندان‌ها می‌باشد و ماموریت اصلی این سازمان نگهداری زندانیان و تامین امنیت اجتماعی با نگاه به شخصیت و بازپروری آن‌ها است.

وی گفت: انجام امور زندانبانی بر پایه علم و تجربه با کمک نهاد‌ها و دستگاه‌های تولید علم مانند دانشگاه‌ها امکانپذیر است به نحوی که در حوزه زندانبانی اسلامی به ویژه کاهش آسیب‌های اجتماعی در هر مکانی که از روش‌های علمی استفاده شد نتیجه‌های چشمگیری در کاهش ورود زندانیان حاصل شد.

وی با اشاره به ماموریت ششم سند تحول قوه قضاییه ویژه اصلاح مجرمان درون زندان افزود: در گذشته زندان‌ها با تنش و چالش‌هایی روبرو بود، اما طی سال‌های اخیر با اصلاح، تربیت علمی و روش‌های نوین زندانبانی در زندان‌های لرستان شاهد آرامش نسبی هستیم که این دگرگونی رفتاری زندانیان با حرفه آموزی و توانمندسازی آنان در ارتباط است.

کشوری بیان کرد: ارتباط عمیق و میدانی زندان‌ها با نهاد‌های علمی، موثرترین راه در مسیر کاهش چرخه جرائم زندانیان است و اکنون ۷۲ درصد از زندانیان محکوم درون زندان‌های لرستان مشغول به کسب و کار درآمدزا هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.