امام جمعه خرم‌آباد گفت: مردم لرستان برای رفع مشکلات خود به سفر رییس جمهوری امید دارند بنابراین انتظار می‌رود نتیجه سفر آینده حجت الاسلام رییسی به لرستان، رفع مشکلات بیکاری، تخصیص آب و تورم باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به سفر احتمالی هیات دولت به لرستان اظهار کرد: در این راستا هیات‌های مختلفی به لرستان و از لرستان به تهران سفر کرده اند که امیدواریم نتایج این سرکشی متفاوتر از سفر رییس جمهور‌های گذشته باشد.

او با تاکید بر رعایت کرامت زنان بیان کرد: فعالیت عده‌ای به عنوان بانوان کار در این استان زیبنده نیست (اشاره به زنان کارگر)، چون حمایت نهاد‌های خاص کافی نبوده است و باید تدبیری برای رفع دائمی و پایدار مشکلات اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه آینده برای کشور و لرستان روشن است افزود: امید می‌رود با برنامه محوری منظم، واحد‌های تولیدی راکد فعال و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود که در این راه باید به میزان قابل توجهی از سرمایه بانک‌ها استفاده کرد.

شاهرخی همچنین با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: انقلاب اسلامی با هدف خود به تمدن اسلامی منتهی شد و اکنون نیز باید فرهنگ زندگی صحیح را در جامعه گسترش دهیم.

او بیان کرد: باید برای دستیابی به نقطه مطلوب که شهدای انقلاب در مسیر آن به شهادت رسیدند، علاوه بر مسایل فرهنگی در جنبه‌های علم، سیاست و اقتصاد به رشد برسیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: همچنین سبک و فرهنگ زندگی صحیح مربوط به خانواده، ازدواج، تفریحات و کسب و کار باید ایجاد و ترویج داده شود.

شاهرخی با تاکید بر رعایت فرهنگ صحیح در مراحل مختلف زندگی افزود: در فرهنگ کار جمعی، روابط اجتماعی متقابل و محیط کسب و کار ضعیف هستیم همچنین افزایش طلاق، عدم رعایت نکردن حقوق رانندگی و رعایت نکردن حقوق شهروندی باید به عنوان آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

او گفت: قانون گریزی و سودجویی از مرحله کوچک آغاز می‌شود و به مراحل بالاتر می‌رسد همچنین رعایت همه مسائل برپایه خردورزی، اخلاق و رعایت حقوق متقابل است که در آموزه‌های اسلامی و سنت‌های ایرانی تاکید شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: باید علل تهدید فرهنگ‌های مختلف توسط نخبگان و دانشگاهیان شناسایی و از سر راه ملت مسلمان برداشته شود چراکه موجب عدم توسعه و پیشرفت می‌شود.

شاهرخی همچنین با اشاره به ۲۳ آبان ولادت امام حسن عسگری (ع) گفت: زندگی آن حضرت آکنده از تلاش و کوشش بود و با تربیت شاگردان بسیار، برای گسترش فرهنگ تشیع مجاهدت کرد و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و پاسخگویی به پرسش‌های روز از برترین خصوصیات اخلاقی ایشان می‌باشد.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.