معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر رضائیان زاده گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۷ هزار و ۵۸۸ نفر رسیده است و از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲ میلیون و ۴ هزار و ۷۰ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۸۰ هزار و ۱۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۷۵۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۹۲ هزار و ۷۰۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

به گفته او، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۳۳۰ هزار و ۳۲۰ مورد تست سریع انجام شده و ۸۷ هزار و ۴۰۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

دکتر رضائیان زاده گفت: با بستری ۲۵۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون هزار و ۲۷۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۴۸ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۴۸ هزار و ۴۰۱ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او می‌گوید: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۶۷۱ هزار و ۹۷۶ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۱۳ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۳۴ هزار و ۴۳۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۳۲۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار