وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به مصادره بخشی از دارایی‌ های افغانستان توسط آمریکا گفته است که باید مردم افغانستان درباره این دارایی تصمیم بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر مصادره بخشی از دارایی‌ های افغانستان و اختصاص آن به‌عنوان غرامت به خانواده‌های حادثه ۱۱ سپتامبر گفته است که باید مردم افغانستان درباره این دارایی تصمیم بگیرند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: «موضع اصولی اسلام‌آباد در مورد ذخایر مسدود شده افغانستان این است که این ذخایر متعلق به ملت این کشور است و باید آزاد شود همچنین استفاده از این منابع مالی باید مطابق تصمیم مستقل افغانستان باشد.»

در این بیانیه گفته شده است که مردم افغانستان با چالش‌های بزرگ اقتصادی و بشردوستانه روبرو هستند و جامعه جهانی باید به ایفای نقش مهم و سازنده خود در کاهش رنج های آنها ادامه دهد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک فرمان اجرایی از ۳.۵ میلیارد دالر از داراهایی های بلوکه شده افغانستان را به خانواده‌های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر و ۳.۵ میلیارد دیگر را به یک صندوق امانی برای کمک به افغانستان اختصاص داده اسیت.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار