دو کشور عربستان و فلسطین در بحبوحه تنش در مرزهای اوکراین، به اتباع خود درباره حضور در کی‌یف هشدار دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سفارت عربستان در کی‌یف، امروز (شنبه) به دلیل افزایش تنش در مرز اوکراین و روسیه، از همه شهروندان خواست تا سفر خود به اوکراین را به تعویق بیاندازند.

به گزارش راشاتودی، امروز سفارت عربستان در کی‌یف اعلام کرد: «سفارت پادشاهی سعودی در کی‌یف از همه شهروندان می‌خواهد که سفر خود به اوکراین را به تعویق بیاندازند و همه اتباع ساکن در اوکراین باید برای تسهیل خروج فوری خود، سریعاً با سفارت ارتباط برقرار کنند.»

از طرفی دیگر نیز وزارت خارجه فلسطین از شهروندان و خانواده‌های دیپلمات‌های خود خواست اوکراین را در اسرع وقت ترک کنند.

پیش از این نیز تعدادی از کشور‌ها از جمله انگلیس، کانادا، نروژ، دانمارک، استرالیا، نیوزیلند و رژیم صهیونیستی، امارات و کویت نیز در اقدامی مشابه برخی از دیپلمات‌ها و خانواده‌های آن‌ها را از اوکراین خارج کرده و به شهروندان خود نسبت به سفر به این کشورهشدار داده‌اند.

روابط روسیه و ناتو اخیراً به دلیل افزایش حضور نظامی آمریکا در نزدیکی مرز روسیه و به بهانه محافظت از اوکراین در برابر حمله احتمالی روسیه به اوکراین،  تیره و تار شده است.

آمریکا و کشور‌های غربی روسیه را به تدارک حمله نظامی به اوکراین متهم می‌کنند. ادعایی که مسکو بار‌ها آن را رد کرده و این اتهامات را بهانه‌ای برای افزایش حضور نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های خود دانسته است. وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که اظهارات غرب در مورد تجاوز روسیه و  کمک به کی یف برای دفاع از خود پوچ و خطرناک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار