دبیر قرارگاه کنترل کرونا آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم و ملزوم و مکمل هم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - دکتر سید جلیل موسوی گفت: بررسی‌های دو هفته اخیر در آذذربایجان غربی نشان می دهد؛ از مجموع ٢٧١ نفر بیمار بستری در بزرگترین مرکز کرونایی استان ٣٨ نفر (١۴ درصد) هیچ واکسنی نزده اند، ٢٠ نفر (٧/٣ درصد) دُز اول؛ ١٢٢ نفر (۴۵ درصد) دُز دوم و ٩١ نفر (٣٣/۵ درصد) دُز سوم را دریافت کرده اند.

وی می گوید: واکسیناسیون و تکمیل آن با دریافت ٣ دُز لازم است، ولی کافی نیست و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

به گفته دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل کرونا در آذربایجان غربی واکسن دُز دوم حدود ٣٠ درصد و دُز سوم ٧٠ الی ٩۵ درصد در پیشگیری از بیماری کرونا موثر است.

موسوی گفت: گرچه واکسیناسیون ممکن است تا حدودی مانع ابتلا گردد، اما مهم‌ترین عمل واکسن در پیشگیری از شدت بیماری و فوت است به طوری که ٨٨ درصد فوتی‌ها هیچ واکسنی نزده اند و فقط ٠/٣ درصد، دُز سوم را زده بودند.

وی تاکید می کند: واکسیناسیون و رعایت دستور العمل ها، هم حق النفس و هم حق الناس هستند؛ رعایت نکردن آن‌ها ظلم به خود و ظلم به دیگران است.

در شبانه روز گذشته یک نفر در شهرستان شاهین دژ بر اثر شدت بیماری کرونا جان خود را از دست داده است و تعدا فوتی های کرونایی در استان به هفت هزار و ۲۸۷ نفر رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.