جشنواره فیلم فجر مشهد امروز با اکران چهار فیلم پایان می یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - در پنجمین روز از نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده است، فیلم‌های «دسته دختران»، «شهرک»، «مرد بازنده» و «شادروان» در سینما‌های منتخب مشهد اکران می‌شوند.

«دسته دختران»

«دسته دختران» فیلمی ایرانی به کارگردانی منیر قیدی است که در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد. این فیلم راوی مقاومت و ایثار زنان در روز‌های پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، اولین تصویر سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده‌است.این فیلم در سانس ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی آفریقا، هویزه، سیمرغ، ویلاژتوریست و پارک بازار اکران خواهد شد.

«شهرک»

«شهرک» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی علی حضرتی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی محصول سال ۱۴۰۰ است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

داستان این فیلم، درباره جوان علاقمند به بازیگریست که در تست یک فیلم سینمایی بزرگ قبول می‌شود و برای پیوستن به این پروژه و رسیدن به آرزوی خود یعنی بازیگر شدن، باید شرایط ویژه و تمرین‌های روحی و روانی گروه بازیگران در شهرکی ایزوله شده را بپذیرد.

«مردبازنده»

مرد «بازنده» جدیدترین فیلم سینمایی محمدحسین مهدویان است که قرار است اولین نمایش خود را در چهلمین جشنواره فیلم فجر داشته باشد.
در خلاصه داستان فیلم «مرد بازنده» احمد خسروی مسئول رسیدگی به پرونده‌های مشکوک به قتل می‌شود و به سرنخ‌هایی دست می‌یابد که پشت پرده این قتل رازگونه به کشف شبکه فساد اقتصادی می‌رسد. احمد بی‌مهابا به دنبال یافتن قاتل است و حتی زندگی خصوصی با فرزندانش نیز دچار مخاطراتی می‌شود در این تلاش بی وقفه و در شرایطی که باور دارد که به نتیجه نزدیک است در عین ناباوری متوجه می‌شود پشت این قتل راز دیگری وجود دارد.
این فیلم در سانس ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی سیمرغ به نمایش درخواهد آمد.

«شادروان»

«شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران به دردسر‌های یک خانواده پس از فوت ناگهانی پدرشان می‌پردازد. خانواده آن‌ها که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند درآمدی جز فروش سبزی ندارند و حالا با درگذشت پدرشان ماجرا‌های تازه‌ای برایشان به‌وجود می‌آید. نمازی در فیلم تازه خود به سراغ یک سوژه اجتماعی طبقه پایین شهری رفته و روایتی شیرین را از یک معضل بیان کرده است. کارگردان در این فیلم تلاش کرده ضمن دست مایه قراردادن یکی از مسائل حقوقی مرتبط با موضوع ارث و میراث، همبستگی درون اقوام و خانواده‌ها را نمایش دهد.این فیلم در سانس ۱۹:۳۰ در پردیس سینمایی سیمرغ به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.