معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از افزایش اعتبارات دو پروژه بزرگراهی جهرم لار بندر عباس و فسا داراب کهگم خبردا‌د.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمود رضایی گفت: بزرگراه شیراز، جهرم، لار، بندرعباس از محور‌های مهم ارتباطی در کریدور شمال به جنوب است که هم اینک در چند قطعه در حال احداث بوده و بخشی از آن نیز به بهره‌برداری رسیده است.

او، این پروژه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان و در کریدور شمال به جنوب دانست و گفت: تکمیل نهایی این پروژه می‌تواند نویدبخش اتصال و دسترسی بزرگراهی شیراز به دریا و آب‌های نیلگون خلیج فارس از مسیر استان هرمزگان باشد.

به گفته معاون امور عمرانی استانداری فارس؛ طول محور شیراز، جهرم، لار، بندرعباس ۵۵۰ کیومتر است که استان‌های فارس و هرمزگان را به هم متصل می‌کند؛ در حقیقت این جاده محور شریانی و ترازنیتی از هرمزگان به سمت استان فارس، مرکز و دیگر استان‌های جنوبی کشور محسوب می‌شود.

رضایی از اجرای باند دوم بزرگ راه جهرم لار بندرعباس خبر داد و گفت: در حال حاضر چند شرکت پیمانکاری در قالب چند قطعه در این طرح ملی مشغول فعالیت هستند.

او از تخصیص اعتبار ویژه به این پروژه می‌گوید: به دنبال پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی و بانک ملی، مقرر شده است علاوه بر اعتبارات این پروژه در بودجه ۱۴۰۰، به زودی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با تزریق منابع مالی جدید، روند اجرای این پروژه تسریع شده و جان تازه‌ای در رگ‌های آن دمیده خواهد شد.

رضایی گفت: در سال ۱۴۰۱ بخش عمده‌ای از محور جهرم لار به شکل دوبانده اجرا شده و زیر بار ترافیک برود.

او در خصوص بزرگراه شیراز فسا داراب کهگم توضیح داد و گفت: این پروژه در بودجه سال جاری، اعتبارات قابل توجهی را دارا بوده است؛ ضمن اینکه از محل ماده ۵۶ که بر اساس آن بانک‌ها منابع قابل توجهی را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار میدهند، اعتبارات این پروژه تا حد قابل توجهی افزایش یافته و به رقم مناسبی خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ بخش‌های عمده‌ای از این پروژه به شکل بزرگراه درخواهد آمد گفت: با توجه به ترافیک سنگین هر دو محور جهرم، لار، بندرعباس و فسا، داراب، کهگم و با توجه به حادثه خیز بودن این محور‌ها، حساسیت خاصی از سوی مدیریت ارشد استان و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تکمیل آن‌ها در کمترین زمان منطقی اعمال شده است.

رضایی به افزایش اعتبارات دو پروژه بزرگراهی مذکور نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبارات کمکی قابل توجه از سوی بانک‌ها، این پروژه‌ها در سال آینده جایگاه مطلوبی را تجربه خواهند کرد.

او گفت: مسیر‌های بزرگراهی مذکور همواره آبستن حوادث ناگواری بوده و از جمله محور‌های حادثه خیز استان محسوب میشوند؛ تبدیل بخش عمده‌ای از این محور‌های حادثه خیز به بزرگراه، کاهش تلفات جاده‌ای استان را سبب خواهد شد.

گفتنی است استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
احسنت