دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مرجع رسمی اعلام قاچاق کالا در کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و براساس آمار‌ها ۷ درصد از قاچاق کالا از مناطق آزاد کشور انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد گفت: این حجم از قاچاق، به دلیل مرزی بودن این مناطق است و به نسبت وسعت کشور و مرز‌های مناطق، عدد بسیار پائینی است، در تلاشیم که این عدد را به صفر برسانیم.

به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد، سالانه ۸۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۸۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور انجام می‌شود.

متوسط سرمایه گذاری طی ۵ سال گذاشته در مناطق آزاد، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و ۳۰۰ میلیون دلار به صورت ارزی و در مناطق ویژه اقتصادی نیز در این بازه زمانی ۵ ساله ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و ۵۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی بوده است. حاصل این سرمایه گذاری ها، ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی است که متوسط سالانه حدود یک میلیارد دلار صادرات در مناطق آزاد و در مناطق ویژه اقتصادی نیز حدود ۱۵ میلیارد دلار که جمعا ۴۰ تا ۴۵ درصد صادرات کشور از این مناطق انجام می‌شود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار