سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام راحل(ره) در تقویم کشور ثبت می‌شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی باید در تقویم کشور ثبت شود.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در نشست و دیدار با عشایر و بختیاری‌ها گفت: سالروز بیعت بختیاری‌ها با امام راحل(ره) در تاریخ ۲۰ بهمن‌ماه سال ۵۷ به حرکت مهم و تاریخی در تقویم کشور ثبت شود.

مصوبه نامگذاری این روز به نام چهارمحال و بختیاری از شورای فرهنگ عمومی استان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده و پس از تصویب روز ۲۰بهمن به نام روز چهارمحال و بختیاری در تقویم ثبت خواهد شد.

 ۲۰ بهمن‌ماه به عنوان سالروز بیعت بختیاری‌ها با حضرت امام (ره) در تقویم ثبت و نقش عشایر بختیاری‌ها در شکستن فتنه و توطئه عظیم در بدو پیروزی انقلاب نهادینه می شود.

بختیاری‌ها با امام راحل بیانگر بصیرت و عظمت آن‌ها است که این بصیرت در همه عرصه‌ها مداوم و مستمر ادامه داشته است و عشایر همیشه در صحنه حاضر شدند و اقدام به موقع داشته‌اند.

دهه فجر، ایامی پر از درس، عبرت، تحول اساسی و دگرگونی در تاریخ انقلاب اسلامی و اسلام محسوب می‌شود و در این دهه تمام دستاورد‌های نظام برای مردم تبیین شود.

محتوای ماه رجب و دهه فجر در تراز همدیگر قرار دارند و باید از این فرصت برای پاک شدن از زشتی‌ها، غبارها، گناه، ظلمت، شهوت، غبار نفس و پلیدی‌ها بهره‌مند شد.

در این فرصت باید دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان شود تا دشمنان نظام و رسانه‌ها استکباری نتوانند بر روی این دستاورد‌ها غبار بیفشانند و این دستاورد‌ها را تیره و تار کنند.

هم‌اکنون نهضت مطالبه‌گری به خوبی در کشور و استان فعال شده و باید در کنار این نهضت مطالبه‌گری، نهضت تبیین‌گری نیز فعال شود و تنها به دنبال مطالبه‌گری و مچ‌گیری نباشیم که این کار موجب رضایت دشمنان می‌شود.


بیشتر بخوانید


سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به نخستین دیدار بختیاری‌ها با امام در روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ در مدرسه علوی تهران، گفت: بیعت عشایر با امام راحل و ایستادگی عشایر در برابر رژیم طاغوت فراموش نشدنی است و این روز به عنوان روز عشایر ثبت شود.

سالروز بیعت تاریخی مردم عشایر بختیاری با امام راحل، نشان از بصیرت، ولایتمداری، دشمن‌شناسی، دوراندیشی و به موقع عمل کردن عشایر است و عشایر امروز نیز بر بیعت خود ماندگار هستند و بیعت عشایر با امام راحل و ماندگاری آن‌ها بر این بیعت، سند افتخاری برای استان است.

رزمندگان استان کارنامه درخشانی در هشت سال دفاع مقدس و به خصوص در عملیات والفجر۸ که یکی از سخت‌ترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس بود حضور پررنگی داشتند که در این عملیات به عنوان جناح‌دار عملیات بودند و سخت‌ترین مسئولیت جبهه نبرد را برعهده داشتند.

در طول۴۳ سال گذشته خدمات ارزشمندی در سطح کشور به خصوص در مناطق دور افتاده، عشایری و روستایی اجرا شده است و عشایر استان خواهان برقراری عدالت‌محوری در همه مناطق هستند تا این موضوع مورد توجه مسوولان قرار گیرد و مشکلات جامعه عشایری و مناطق محروم بیشتراز گذشته مد نظر قرارگیرد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.