رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که دیدار او با همتای روسیه‌اش به جلوگیری از تشدید تنش در اوکراین کمک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امانوئل مکرون امروز (سه شنبه) درباره دیدار با پوتین گفت که او وظیفه خود را در زمینه جلوگیری از وخامت اوضاع اوکراین و مقابله با پیامد‌های شوم آن انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه درباره هدف خود از این دیدار گفت: «هدف من از این دیدار جلوگیری از تشدید تنش و توسعه چشم انداز‌های جدید  و تقویت اعتبار فرانسه بود که محقق شده است.»

از  طرفی دیگر نیز کرملین اعلام کرد نیرو‌های نظامی روسیه پس از شرکت در رزمایش‌های مشترک در بلاروس، به روسیه بازخواهند گشت، اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون برنامه زمانی مشخصی ارائه نکرده است.

رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه وارد مسکو شد تا با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار کرده ودرباره روابط روسیه، اتحادیه اروپا و ناتو در بحبوحه بحران اوکراین گفتگو کند.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که تنش بین روسیه و غرب به دلیل اتهام آماده شدن مسکو برای حمله به اوکراین افزایش یافته است. ادعایی که مسکو آن را به دفعات رد کرده و تاکید دارد که مانور‌های نیروهایش در خاک روسیه و تحرکات آن‌ها حق حاکمیتی‌اش است. مسکو همچنین معتقد است که اظهارات در مورد تجاوز برنامه ریزی شده روسیه به عنوان بهانه‌ای برای استقرار نیرو‌ها و تجهیزات ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه بکار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار