کرملین اعلام کرد نیرو‌های نظامی روسیه پس از شرکت در رزمایش‌های مشترک در بلاروس به روسیه بازخواهند گشت.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گزارش خبرگزاری رویترز، کرملین روز سه شنبه اعلام کرد نیرو‌های نظامی روسیه پس از شرکت در رزمایش‌های مشترک در بلاروس، به روسیه بازخواهند گشت، اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای فرانسوی خود امانوئل مکرون برنامه زمانی مشخصی ارائه نکرده است.

کاخ ریاست جمهوری روسیه همچنین درباره اخبار اعلام شده در رسانه‌ها مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای فرانسوی خود متعهد شده است که فعلا اقدام به رزمایش‌های جدید نزدیک مرز اوکراین نکند، اعلام کرد که این خبر صحت ندارد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز درباره دیدار خود با پوتین گفته است: گفتگو‌ها با پوتین به این نتیجه رسید که تنش بیشتر درباره اوکراین ایجاد نشود.

رؤسای‌ جمهور فرانسه و روسیه در دیدار روز دوشنبه خود در کاخ کرملین در مسکو درباره راه‌های بازگشت امنیت و رفتار مسئولانه اروپا گفتگو کردند.

روابط روسیه و اوکراین از سال ۲۰۱۴ و به دلیل الحاق کریمه رو به تنش گذاشته است. اکنون که غرب مدعی احتمال حمله روسیه به اوکراین است، دیپلمات‌ها و مقام‌های غربی نیز ادعا‌های مختلفی علیه روسیه مطرح می‌کنند، در حالیکه مسکو بار‌ها چنین برنامه‌ریزی را رد کرده است. آمریکا نیز هفته گذشته دستور اعزام نزدیک به ۳ هزار نیروی بیشتر به لهستان و رومانی را صادر کرد و هفته جاری اولین گروه نیرو‌های خود را به لهستان فرستاد تا تقویتی برای نیرو‌های ناتو در اروپایی شرقی باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار