معاون وزیرخارجه روسیه ادعا‌های غرب درباره طرح مسکو برای حمله به کشور‌های همسایه را تفکر جنون آمیز و بی پایه و اساس دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان - الکساندر پانکین ضمن رد ادعای‌های واشنگتن مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین اعلام کرد که این ادعا‌ها بی پایه و اساس و برگرفته از یک تفکر جنون آمیز است.

به گزارش لبنان ۲۴ در سایه تنش‌های میان روسیه و اوکراین کشور‌های غربی و در راس آن‌ها آمریکا انتقال تسلیحات خود را به کی‌یف، پایتخت این کشور تشدید کرده اند.

گفتنی است معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر در سخنان خود به انتقاد از تحریم‌های غرب علیه بلاروس پرداخته و عنوان کرده بود این تحریم‌ها علیه بلاروس بیشتر شبیه مجازاتی برای مینسک، پایتخت این کشور به دلیل دوستی اش با مسکو است. او در ادامه به این موضوع اشاره کرده بود که بلاروس و روسیه تلاش می‌کنند تا با اتخاذ تدابیری به تحریم‌های غرب پاسخ داده و نتایج منفی اقتصادی و اجتماعی این تحریم‌ها را به حداقل برسانند.

از آنجایی که روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نظامی را در نزدیکی مرز‌های (مشترک با اوکراین) مستقر کرده، مسکو تاکید کرده است قصد ندارد به این کشور حمله کند، اما ممکن است در صورتی که درخواست‌های امنیتی اش تامین نشود، دست به اقدام نظامی «نامشخصی» بزند. این درخواست‌ها شامل وعده‌ای مبنی بر اینکه ناتو هرگز عضویت اوکراین را نخواهد پذیرفت، می‌شود. آمریکا و ۳۰ کشور غربی عضو پیمان امنیتی ناتو درخواست روسیه برای منع پذیرش اوکراین در ناتو را غیرقابل پذیرش دانسته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار