معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح شفافیت نقش مهمی در کنترل قیمت ها و بهبود معیشت مردم دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - امیر تیمور موسویان با اشاره به اینکه براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار، در راستای شفاف‌سازی و روزآمد سازی شیوه‌های نظارت بر بازار قیمت تولیدکننده اجرا می شود گفت: خشکبار بسته بندی شده شامل حبوبات و آجیل از جمله کالاهایی است که در مرحله چهارم مشمول طرح شفافیت شده است.

پیش از این کالاهایی مانند آب معدنی، نوشابه گازدار، آب‌میوه،ماءالشعیر، پودر لباس شویی، دستمال کاغذی و کالاهای سرمایه‌ای نیز شامل غذاساز، نوشیدنی‌ساز، چرخ گوشت و ماکروویو (تند پز)،تلویزیون و ماشین لباس شویی مشمول این طرح شده است.

این تصمیم با توجه به مفاد بند ۲۳ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ضرورت شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار و همچنین لزوم اطلاع‌رسانی دقیق در مورد قیمت کالا به مصرف‌کنندگان است.

او گفت: این طرح برای اصلاح نظام توزیع و شفاف شدن قیمت برخی محصولات از روز بیست و هفتم آذرماه امسال شروع شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گفت: شفافیت در اطلاعات اقتصادی، کاهش قیمت تمام شده کالا برای اصناف و حذف واسطه‌های غیر ضروری از دیگر مزایای اجرای طرح شفافیت است.

او با یادآوری این نکته که بخش قابل توجهی از قیمت محصول به جیب واسطه ها می رود گفت: درج قیمت تمام شده محصول روی کالا ها در نهایت برای تولیدکننده و مصرف کننده سودمند است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.