مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از بعدازظهر امروز وزش باد‌های جنوبی بیشتر مناطق استان را فرا می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - سیاوش محمدی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا (چهارشنبه ۲۰ بهمن) ضمن پایداری شرایط جوی آسمان استان اردبیل صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: از بعدازظهر امروز با تقویت سامانه کم فشار در روی دریای خزر، وزش باد‌های جنوبی پدیده غالب در سطح استان اردبیل بوده و تا عصر پنجشنبه (۲۱ بهمن) تداوم خواهد داشت؛ بطوریکه در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند (بویژه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه) انتظار می‌رود.

محمدی می‌گوید: طی امروز و فردا در طول روز‌ها چند درجه‌ای بر دمای هوا افزوده شده و در ساعات شبانه از شدت سرما کاسته خواهد شد.

به گفته او از بعدازظهر پنجشنبه با ورود سامانه سرد و بارشی جدید به منطقه، آسمان استان ابری شده و در برخی مناطق بارش باران و برف (غالباً در مناطق جنوبی و نوار غربی استان) آغاز می‌گردد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: روز جمعه (مصادف با ۲۲ بهمن) به دلیل نفوذ پرفشار سطح زمین و فعالیت سامانه بارشی ضمن کاهش محسوس دما و مه آلود شدن هوا، در بیشتر مناطق استان شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

به گفته محمدی این سامانه بارشی ظهر شنبه هفته آینده از استان خارج، اما هوای سرد و یخبندان تا اواسط هفته آینده تداوم می‌یابد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار