دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی از افزایش تعداد بیماران بستری کرونایی در این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - علی اصغر انجیدنی گفت: افزایش قابل توجه بیماران بستری در قالب موج ششم کرونا در روز‌های آینده در استان رخ خواهد داد.

او گفت: هم اکنون بیماران سرپایی افزایش زیادی در مراکز منتخب، درمانگاه‌ها و مطب‌های خراسان رضوی پیدا کرده اند.

در شروع هر اوجگیری کرونا ابتدا بیماران سرپایی افزایش می‌یابند و بعد از یک تا ۲ هفته روند افزایشی بیماران بستری را شاهد هستیم.

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: امیدواریم در این موج سرعت افزایش بیماران بستری در خراسان رضوی زیاد نباشد، اما طبق پیش بینی‌ها تعداد بیماران بستری در موج ششم با موج قبلی برابر خواهد بود.

انجیدنی گفت: امیکرون سرما خوردگی نیست بلکه یک ویروس کروناست که ممکن است بسیار خطرناک باشد و ریه را درگیر کند و به بستری شدن و حتی مرگ بینجامد.

او گفت: دیدگاه مردم باید نسبت به این بیماری تغییر کند، زیرا عموم مردم تصور درستی نسبت به این بیماری ندارند.

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: بیشتر گروه‌های در معرض خطر افرادی هستند که واکسن نزده اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده اند و یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
در شرایط قرمز کتابخانه ها باید تعطیل باشند ولی متاسفانه این بار کتابخانه باز هستند و بی نهایت شلوغ.مراجعان به هیچ عنوان رعایت نمی کنند.کتابخانه ها الان به جای نشر علم در حال حاضر مکان نشر ویروس شده اند