مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: در ایام دهه فجر ۶۹ پروژه این شرکت در سه شهرستان دیواندره، کامیاران و مریوان افتتاح و به بهره برداری رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - هیوا لهونیان گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و درهفتمین روز از دهه مبارک فجر ۶۹ پروژه شرکت توزیع برق استان در ۳ شهرستان دیواندره، کامیاران و مریوان افتتاح و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۴ پروژه مربوط به شهرستان دیواندره است، گفت: همچنین امروز ۲۷ پروژه نیز در شهرستان کامیاران و ۸ پروژه نیز در شهرستان مریوان همزمان به بهره برداری رسید.

به گفته او: اصلاح و تبدیل شبکه برق ۳۲ روستای شهرستان دیواندره به کابل خودنگهدار، رفع ضعف ولتاژ دو منطقه و همچنین تامین روشنایی معابر میدان شورا، بخشی از طرح‌های افتتاح شده در شهرستان دیواندره است.

لهونیان با اشاره به اینکه در مجموع برای اجرای این طرح‌ها در شهرستان دیواندره بیش از ۹۳۹ میلیون و ۹۹۷ هزار ریال اعتبار صرف شده است، گفت: از مجموع ۴۰۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی در روستا‌های این شهرستان تاکنون بیش از ۱۲۰ کیلومتر آن اصلاح و به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان درادامه به افتتاح ۲۶ طرح بهارستان در ۲۶ روستای موردهدف در شهرستان کامیاران اشاره کرد و گفت: این طرح درتمام روستا‌های کامیاران اجرایی شده که در این زمینه کامیاران در استان کردستان پیشتاز است.

او می گوید: امروز همچنین خط فشار متوسط هوایی شهرک کسری و یک دستگاه پست هوایی ۲۰۰ کاوا جهت برق رسانی و همچنین کابل کشی فشار ضعیف زمینی به شهرک جدید کسری نیز در شهرستان کامیاران به بهره برداری رسید.

لهونیان در ادام با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان مریوان، گفت: اصلاح و تبدیل شبکه سیم مسی ۶ روستای این شهرستان به کابل خودنگهدار و برق رسانی به تصفیه خانه مریوان و در نهایت احداث شبکه فشار متوسط تونل باغات، مجموع پروژ‌های افتتاح شده در شهرستان مریوان است.

امسال ۵۸ پروژه در سراسر استان کردستان بااعتباری بالغ بر ۹۴۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

انتای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.