فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از دستگیری ۷ شکارچی سابقه دار در مناطق تحت مدیریت استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: طی اخبار واصله از همیاران و دوستدارن محیط زیست یک شکارچی غیر مجاز در الموت شرقی قبل از هرگونه شکار و از بین بردن گونه‌های جانوری دستگیر شد.

طاهری افزود: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی، مهمات و ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: درعملیات دوم در منطقه الموت غربی، ماموران یگان واحد رازمیان پس از سه ساعت زیر نظر داشتن، فرد متخلف را قبل از اقدام به شکار با یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز (قاچاق) و مهمات دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: درعملیات سوم در منطقه حفاظت شده باشگل ماموران یگان این منطقه در حین گشت شبانه ۴ شکارچی غیر مجاز را بعد از ساعت‌ها تعقیب و گریز دستگیری کردند.

به گفته طاهری، از این افراد سلاح شکاری و ادوات شکار و صید کشف شد.

وی ادامه داد: در عملیات چهارم، ماموران یگان حفاظت اداره کل و شهرستان قزوین با همکاری مامورین یگان حفاظت منطقه طارم سفلی موفق به شناسایی و دستگیری یک شکارچی غیر مجاز شدند که در منطقه طارم سفلی مبادرت به شکار یک راس بز وحشی کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: از متخلف یک قبضه سلاح شکاری، مهمات و ادوات شکار و قسمتی از لاشه حیوان شکار شده کشف و ضبطشد.

به گفته طاهری، پرونده این متخلفان پس از تنظیم صورتجلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع شده است و ادوات کشف شده از آن‌ها تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر اداره کل باقی می‌مانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.