به دلیل شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا در کشور باعث شده است تا دوباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد تاکید کارشناسان و مسئولان چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

با اعلام رنگ‌بندی جدید شهر‌های مختلف در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا به ویژه سویه امیکرون، اکنون پزشکان و کارشناسان بهداشتی نسبت به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مانند گذشته و حتی بیشتر از آن تاکید دارند.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در استان با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز گفت: فعالیت تمامی مدارس شهرستان شهرکرد به‌مدت یک‌هفته غیرحضوری شود.


بیشتر بخوانید


مدارس شهرستان‌های نارنجی استان به‌صورت نقطه‌ای غیرحضوری شوند و براساس نظر مسئولان بهداشت و درمان سویه اُمیکرون بیشتر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند.

پیک ششم کرونا در ابتدای اسفندماه امسال در استان نمود می‌یابد در همین راستا باید با اقدامات مورد نیاز، سرعت ابتلا به این سویه جدید را در استان کاهش داد.

هم‌اکنون عادی‌انگاری رواج یافته است و باید با فرهنگ‌سازی و آموزش جامعه نسبت به تبعات ناشی از شیوع پیک ششم تبیین شود.

واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا باعث کاهش مرگ و میر و بستری در پیک جدید می‌شود و به همین علت مردم باید نسبت به ویژگی‌های سویه اُمیکرون از جمله سرعت انتقال بالا و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان آگاه شوند.

توجه به قرار گرفتن استان در پیک جدید، مراکز بهداشتی و درمانی در آماده‌باش کامل باشند و از تمامی ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای اغناسازی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به‌ویژه دوز سوم استفاده شود.

دانشگاه در این مدت می‌توانند کلاس‌های خود را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند و تا زمان عبور از پیک ششم کرونا، دستگاه‌های اجرایی برگزاری جلسات را به کمترین میزان ممکن برسانند.

باید نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی برون‌شهری تشدید شود.

ارسلان خالدی‌فر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری، از آغاز تزریق واکسن ایرانی کووپارس رازی علیه بیماری کرونا همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

خوشبختانه با استقبال خوب مردم، هم اکنون ۲۷.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل ۲۱۴ هزار و ۲۴۰ دز، نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.

همچنین در حال حاضر ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا و ۸۰.۷ درصد نیز موفق به تزریق دز دوم واکسن در استان چهارمحال و بختیاری شده اند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.