نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برای تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی باید به سوی حوزه صنعتی سازی ساختمان گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان - صدیف بدری گفت: منابع مالی تسهیلات ساخت از محل اختصاص ۳۵ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده و بانک‌ها باید سالانه ۳۶۰ هزار میلیارد از منابع خود را به اعطای تسهیلات مسسکن اختصاص دهند.

صنعتی سازی ساختمان می‌تواند سرعت اجرای پروژه را افزایش دهد و هزینه تمام شده را کمتر کند. در این شیوه با برآورد هزینه کیفیت سازه، میزان هزینه بهینه برای تضمین کیفیت محصول نهایی بهینه می‌شود که در نهایت، مجموع هزینه‌ها برای تأمین کیفیت به کمترین مقدار می‌رسد.

فعالیت کارگران ماهر و نیمه‌ماهر و کاهش خطای انسانی و هزینه‌های ناشی از آن، می‌تواند کیفیت مطلوبی را برای سازه به ایجاد کند.

بانک مرکزی پیشتر در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل‌های بانک‌های کشور، سهمیه بانکی و سقف فردی تسهیلات موضوع ساخت نهضت ملی مسکن را ابلاغ کرده و گفته بر مبنای جزئیات این نامه، سقف فردی تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های کشور ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شود.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس هم گفته هدف مجلس از تدوین طرح جهش تولید و تأمین مسکن و الزام دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی خانه دار کردن افراد کم درآمد با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره و پوشش ۸۰ درصدی هزینه ساخت به همراه تامین زمین رایگان بوده است.

شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت هرگونه امتیاز و اقدامی از سوی بانک ها مثل تسهیلات ساخت و ساز و خرید مسکن  برای مردم در نظر گرفته شده قطعا می‌تواند تا حدودی مشکلات را از پیش پای مردم بردارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۲۰:۵۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
شاید باورتون نشه ، اما در بحث قانون و قانونگذاری در کشور مشکل اصلی اکثر اوقات درست و جامع بودن قانونه ، که حتی منافع قانونگذار رودهم در بعضی موارد به نفع عموم به خطر میندازه ، یعنی همون تضاد منافع . پس برای دیدن نیمه پر لیوان لازم نیست لیوانو برعکس کنی تا اون مقدار آبیم که داره بریزه ، از ماهیچه چشمات کمک بگیر . آندرستند؟
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۵:۴۲ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
مبحث ۱۱مهم ترین مبحث از مجموعه مباحث مقررات ملی است . در این مبحث از الزامات صنعتی سازی صحبت میشه . متوجه شدین دوستان فقط صحبت میشه . چرا ؟ چون منافع بعضی ها با اجرایی شدن این مبحث به خطر می افته . دولت انقلابی با توکل زانوی اشتر ببند که اجرایی شدن این مبحث آزمون بزرگی هست . دعا میکنیم ازش سربلند بیرون بیایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
برای رونق مسکن اولین کار این است که امسال شما را از سمتتون پرت کنن بیرون بعد شهرداریها هزینه های پروانه را کم کرده و و ساخت و ساز را به بخش خصوصی که همان مردم هستند وا گذارد و با پرواخت تسهیلات بر روی سند آپارتمانها باعث بالا رفتن رونق خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن گردیده که باعث رونق همه مشاغل خرد و درشت میشود و با افزایش تولید قیمتها هم متناسب با درآمد ها میشود چون این خود کارگرها هستند که سر ساختمانها کار میکنند زمینه پیشرفت و خانه دار شدنشان فراهم میشود اما با وجود شما ۹۰ در صد مشاغل و در صدر آنها کارگرها فعلا بیکارند.و فعلا مشکل معیشت دارند البته سواره از پیاده خبر نداره.
آخرین اخبار