مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از اجرای طرح‌های سرمایه گذاری به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان در مرحله اول طرح های توسعه‌ای خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد یاسر طیب نیا مدیر فولاد مبارکه اصفهان با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

حجم تولید فولاد مبارکه اصفهان چقدر است؟


طیب نیا: امروز فاز اول از سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری فولاد مبارکه اصفهان آغاز شد. احداث واحد تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن و اعتبار ۳ هزار میلیارد را داشتیم.

احداث خط کیفی نبرد گرم با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان ،احداث شبکه جمع آوری و تسویه فاضلاب شهر جدید و احداث نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان را داشتیم.

ما از منطقه جغرافیایی مبارکه فراتر می خواهیم برویم و در مسیر محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در کل کشور قدم برداشته ایم. با پروژه‌هایی که در فازهای بعدی تعریف شده وارد استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شرق اصفهان و دیگر مرزهای جغرافیایی کشور خواهیم شد.به واسطه سهامداری در شرکت‌های بزرگی مانند گل‌گهر و توسعه معادن سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته است.

با قراردادهایی که فولاد مبارکه امضا کرده است چقدر به درآمد ریالی و ارزی فولاد مبارکه اضافه خواهد شد ؟

طیب نیا: طرحی که امروز آغاز عملیات آن را داشتیم قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که میزان اشتغال ایجاد شده ناشی از بهره‌برداری آنها می تواند سبب ایجاد اشتغال حدود ۱۲ هزار نفر شود و درآمد حاصل از بهره برداری بسیار بالا است.

در ادامه برنامه  عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر  به سوالی پاسخ داد:

در خصوص تولیدات شرکت گل گهر و سرمایه گذاری آن توضیح دهید.

عتیقی: ۳۰ درصد از بخش مواد اولیه صنایع فولاد کشور را تامین می‌کنیم و طرح‌های کیفی سازی هم در راه است و  ماموریت  طرح‌های زیرساختی، بهبود کیفیت و پشتیبانی از ابتدا تا تکمیل زنجیره را در دستور دارد.

سرمایه گذاری این بخش‌ها حدود ۵ میلیارد یورو است که بیش از یک و نیم میلیارد یورو در حال اجراست و ۱.۵ میلیارد یورو امروز رونمایی و عملیات آن آغاز شد و ۲ میلیارد یورو هم طی یکسال آینده در مذاکره با وزارت صمت برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف انجام می‌شود.

 قسمت‌های زیر ساختی این طرح ها، ایجاد ۱۰۰۰ مگاوات برق است که جزو پشتیبانی شرکت گل گهر است و همچنین خط دوم لوله گاز از دو مسیر به منطقه گل گهر می رسد . بقیه طرح‌های کیفی برای کسب سهم مناسب در بازار جهانی است، بنابراین بهبود کیفیت محصولات راداریم که کارخانه گندله سازی و افزایش تولید آن را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار