معاون طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد؛

رشد تولید در ۲۵ کالای اصلی بخش صنعت و معدن

پور زرندی با تاکید بر روند رو به رشد بخش تولید در ۱۱ ماهه امسال گفت: در این مدت از ۳۸ کالای اصلی و منتخب صنعتی و معدنی ۲۵ کالا، رشد تولید داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید پور زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت میزان تولید در صنعت لوازم خانگی را بیش از ۴ میلیون دستگاه، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه در بخش خودرو سواری ۸۳۰ هزار دستگاه، فولاد خام ۲۶ میلیون تُن، سیمان ۶۳ میلیون تُن و شمش آلومینیوم ۳۹۴ هزار تن در ۱۱ ماه امسال تولید شد.

زرندی ادامه داد: در این مدت چرم، الکتروموتور، سموم دفع آفات نباتی آلومینیا، ظروف چینی با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

او در بخش دیگر صحبت‌های خود افزود : ۱۳۵ طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی  تصویب شده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد ۶۴ درصدی رشد در تعداد این طرح‌ها هستیم.

بهره‌برداری از ۴۰۰ واحد جدید

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین در این مدت ۶ هزار و ۴۰۰ واحد جدید به بهره برداری رسیده که به لحاظ تعدادی ۷ درصد رشد داشته است.

۵۲ درصد رشد در صدور پروانه صنفی

زرندی همچنین یادآور شد: در این بازه زمانی صدور پروانه صنفی ۵۲ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد ۵۸۸ هزار مجوز صنفی و بالغ بر ۳۰ هزار نماد الکترونیکی صادر شده است.

رشد ۵ درصدی بازرسی واحدهای صنفی

او در پایان به افزایش بازرسی از واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماه امسال بیش از سه میلیون بازرسی و کنترل واحدهای صنفی انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار