یک کلاهبردار با ۸۵ میلیارد ریال کلاهبرداری در جزیره قشم در دام پلیس افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان بندرعباس-سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان قشم و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان سرمایه گذاری در شرکت خارجی با وعده پرداخت سود‌های هنگفت، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: با تلاش‌های بی وقفه و همه جانبه صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس، مشخص شد فردی با هویت معلوم به اتفاق جمعی از اعضای خانواده با افتتاح حساب‌های متعدد بانکی با وعده سرمایه گذاری در شرکت خارجی و پرداخت سود‌های هنگفت در قبال خرید هر سهم در بازه زمانی مشخص، اقدام به جلب افکار عمومی اهالی منطقه و همچنین جذب سرمایه کرده و هم اکنون به جهت پرداخت نکردن اصل و سود سرمایه گذاران حقیقی از منطقه متواری شده ا ند.

این مقام انتظامی استان گفت: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه‌های پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی کردند.

سردار جعفری گفت: متهم دستگیر شده در تحقیقات فنی و میدانی صورت گرفته، اعتراف کرد از یک سال قبل فعالیت خود را با معرفی یکی از دوستانش ساکن کشور ترکیه با گذراندن دوره‌های مجازی آغاز که در این رابطه ضمن اقرار صریح به دریافت سرمایه از مردم با کمک اعضای خانواده تحت عنوان سرمایه گذاری در سایت‌های مذکور، سود هنگفتی کسب و با آن اقدام به خرید خودرو، ویلای شمال، خرید زمین، بازسازی یک و نیم میلیاردی منزل واقع در یکی از مناطق قشم اقرار کرد.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون تعداد ۲۹ پرونده قضائی به ارزش ۸۵ میلیارد ریال با تعداد بالغ بر ۵۰ فقره شکایت طرح و در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم پرونده به طرفیت متهم تشکیل و اقدامات قضائی در این رابطه معمول شده است.

این مقام انتظامی استان از نکات قابل توجه این کلاهبردار را افتتاح حساب برای فرزند خردسالش و استفاده از حساب‌های بانکی برخی از اعضای خانواده که به مشاغل با سطوح اجتماعی نه چندان بالا با معدل حساب چند صد میلیون تومانی عنوان کرده و گفت: در این رابطه ضمن شناسایی و انسداد حساب‌های متهم و سایر همدستان وی اقدامات لازم در جهت شناسایی و توقیف اموال و اخذ اظهارات شکات جدید نیز با هماهنگی قضائی اجرا و در حال تکمیل است.

انتهای پیام/ا

برچسب ها: کلاهبرداری ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.