۲ طرح کشاورزی در گرامیداشت ایام الله مبارک دهه فجر با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان شیروان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -  مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: طرح‌ها شامل افتتاح گلخانه گیاهان دارویی (مارچوبه) واقع در روستای قلندرآباد در سه هزار مترمربع با اعتباری حدود ۳۹ میلیارد ریال و کلنگ زنی فاز سوم زنجیره مرغ مادر یادگار با ظرفیت ۴۰ هزار قطعه با هزار میلیارد ریال و ۵۰ نفر اشتغالزایی در روستای دوین بخش مرکزی شهرستان است.

 شهرستان شیروان  ۲۸ گلخانه فعال ۱۰ هکتاری دارد که در ۱۷ واحد گلخانه‌های این شهرستان سبزی و صیفی، خیار و گوجه فرنگی و در مابقی گیاهان زینتی و گیاهان دارویی کاکتوس، گیاهان گلدانی و آلوئه ورا کشت می‌شود و تاکنون استقبال خوبی در حوزه کشت گیاهان دارویی صورت گرفته است.

 ۵۴ واحد مرغ گوشتی و ۲ واحد مرغ تخم گذار در این شهرستان فعال هستند که سالانه ۱۳ هزار تن گوشت مرغ و ۱۲۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

شیروان قطب تولید مرغ در خراسان شمالی است و ۶۸ درصد تولید مرغ استان مربوط به این شهرستان است بطوریکه ظرفیت تولید شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

انتهای پیام/ه 

برچسب ها: افتتاح طرح ، کلنگ زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.