سرپرست میراث فرهنگی اندیمشک گفت: کلیسای سانتا باربارا وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند بهسازی و مرمت است.

هانی خادم در خصوص وضعیت فعلی «کلیسای سانتا باربارا» می‌گوید: با توجه به مصالح مستحکم به کار برده شده حوادث روزگار نتوانسته آسیبی به این کلیسا برساند، ولی هم‌اکنون این اثر تاریخی وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند بهسازی و مرمت است.

او افزود: امسال هنوز اعتباری برای بهسازی این اثر ملی اختصاص پیدا نکرده، اما با توجه به قدمت ساختمان و ارزش تاریخی آن اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک بر حفظ این اثر تاریخی نظارت لازم را دارد.

کلیسای «سانتا باربارا» در سال ۱۳۳۳ خورشیدی به سبک ایتالیایی و از سوی کارکنان ایتالیایی در منطقه یک شهری اندیمشک ساخته شد.

همزمان با روند اجرایی احداث سد دز به عنوان اولین سد خوزستان در کوه‌های زاگرس و دعوت از شرکت‌های خارجی و استقرار آن‌ها در منطقه، ایتالیایی‌ها و کارکنان مسیحی سد دز و راه‌آهن اندیمشک به دلیل اهمیت جایگاه فرایض دینی به ساخت ۲ کلیسا یکی در کنار سد دز و دیگری در مرکز شهر پرداختند که هم‌اکنون دیگر وجود ندارد، زیرا کلیسای مرکز شهر در سال ۸۶ تخریب شد.

هم‌اکنون کلیسای سد دز تنها کلیسای بازمانده در شمال استان خوزستان است و با بهسازی این بنای تاریخی کوچک امکان حضور گردشگران بیشتری در این منطقه فراهم و در نتیجه اشتغال بیشتری برای مردم بومی منطقه ایجاد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.