سیدجواد پورنقی گفت: مراکز دریافت دارو برای بیماران سرپایی کرونا به افرادی که نیاز به بستری و یا درمان اختصاصی ندارند، خدمات ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت  :  در این پیک، درصدی از مبتلایان ممکن است نیاز به بستری پیدا کنند و درصدی نیز که علائم خفیف دارند با شرایط خاصی نیازمند دارو هستند که همکاران ما در حال پیگیری هستند تا افرادی که به بستری احتیاج ندارند، بتوانند دارو‌های موردنیاز خود را در قالب درمان سرپایی دریافت کنند.

او افزایش آمار بیماران بستری طی روز‌های اخیر را یک هشدار دانست تا مردم بیش‌ازپیش موازین بهداشتی را برای مقابله با کرونا موردتوجه قرار دهند.

 در پیک ششم کرونا تمام تلاش ما این است تا با واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بتوانیم امواج بیماری را بشکنیم و به‌تدریج وارد پیک شویم چراکه افزایش ناگهانی مبتلایان و سرعت شیوع بیماری سبب می‌شود خدمات کادر درمان و امکانات بیمارستان‌ها نتوانند به نحو استاندارد جوابگو باشند.

 میزان پوشش واکسیناسیون استان در مقایسه با آمار کشوری، رقم قابل قبولی است، اما هنوز هم افرادی هستند که دوز سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند که ما درخواست داریم با توجه به آمادگی کامل مراکز واکسیناسیون در استان برای این مهم اقدام کنند.

انتهای پیام/ه 

برچسب ها: علوم پزشکی ، کووید 19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.