قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: ایران قبل از انقلاب اسلامی فعالیت‌های تحقیقاتی انجام نمی‌داد؛ اما پس از آن رشد مناسبی داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - منصور کبگانیان گفت: تولید علم و فناوری بعد از انقلاب رونق یافت. انجام کار‌های تحقیقاتی قبل از انقلاب اصلا وجود نداشت؛ اما پس از انقلاب با رشد گسترده‌ای همراه شد. شاخص مقالات و ثبت اختراعات، جهش بسیار بالایی را پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشته است که علت آن در تفکر و بینش انقلاب بر مبنای اسلام است و اختیاری نخواهد بود.

مطابق گفته مسئولان، جهان اسلام در قرون پنجم و ششم هجری باعث صدور علم به اروپا شده است و در زمینه دانشگاه، آموزش و پرورش و نخبگان علمی باید همواره بیش از پیش رشد یابد.

کبگانیان گفت: مقام معظم رهبری بر رشد علم تاکید ویژه‌ای شده است و طی دو الی سه دهه اخیر ایشان مشکلات و موانع موجود در مسیر توسعه علم را رفع کرده اند.

مسئولان آموزش عالی معتقد هستند که دیگر کشور‌ها در جهت توسعه و رشد مسیر علمی به راهنمایی ایران نمی‌پردازند؛ بنابراین باید روی پای خود بایستیم و کشور‌های منطقه هم به همین روش از ایران تبعیت می‌کنند.

او گفت: بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تمام دستگاه‌های علمی کشور با راهنمایی مقام معظم رهبری پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شده اند و فعال هستند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار