معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان از افزایش تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده این استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مجید صالحی امیرگفت: این افزایش تسهیلات شرایط مناسبی را فراهم می‌کند تا افرادی که متقاضی بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی درمحدوده‌های بازآفرینی شهری هستند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

او گفت: تسهیلات بانکی ارزان قیمت در بافت‌های فرسوده شهری در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها و ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهر‌ها به  متقاضیان پرداخت می شود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان همدان گفت: این میزان تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان به ازاء هر واحد و با نرخ سود ۵/۹ درصد است که امتیاز ویژه‌ای به شمار می‌رود و باید از سوی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها ابلاغ شود.

مجیدصالحی امیر گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در نظر دارد از محل منابع تبصره ۱۸قانون بودجه سال۱۴۰۰نسبت به پرداخت «تسهیلات ویژه» وبا شرایط جدید به همه سازندگان، انبوه سازان ومتقاضیان نوسازی و احداث مسکن در بافت‌های فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی (محلات هدف بازآفرینی شهری) اقدام کند.

او گفت: مالکان و صاحبان این طرح‌ها با دارا بودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل ۱۰ درصد پیشرفت کار (پایان مرحله پی سازی) و امکان ترهین سند زمین طرح ، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات نوسازی مردمی به آدرس اینترنتی facility.udrc.ir از تسهیلات مشارکت مدنی ارزان قیمت بانکی برای دوران ساخت برخوردار شوند.

معاون مسکن و ساختمان راه شهرسازی همدان همچنین درباره امتیازات و مشوق‌ها گفت: پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت در کلانشهر‌ها افزون بر ۶۰۰میلیون ریال و در سایر شهر‌ها ۴۵۰ میلیون ریال با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ماه بوده و حداقل ۵۰ درصد هزینه صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری‌ها دارای تخفیف است.

مجیدصالحی امیرگفت: متقاضیان پس از ثبت نام در سامانه و احراز شرایط، برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت و تسهیلات ودیعه اسکان موقت به شعب بانک‌های عامل در سراسر کشور معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.