آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان شمالی برای ورود به پیک ششم

معاونت درمان خراسان شمالی گفت: با توجه به روند افزایشی مبتلایان به کرونا، جلسه ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار و تصمیماتی جهت ورود و مواجه با پیک ششم اتخاذ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -  محمد رضا جمعه زاده گفت: با توجه به ورود کشور به پیک ششم کرونا و پیش بینی افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها برای دریافت خدمات و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، سریعا برنامه‌های عملیاتی توسط دانشگاه علوم پزشکی تدوین شده تا در مواجه با پیک ششم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آمادگی کامل داشته باشند.


بیشتر بخوانید


بررسی موارد بیمه‌ای تجربه شده در پیک پنجم، رایزنی با بیمارستان تامین اجتماعی جهت اختصاص تخت‌های این بیمارستان به بیماران کرونایی در پیک ششم، بررسی مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پیگیری جهت رفع آن‌ها از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات برگزار شده است.

 بیمارستان‌های استان با تجهیزات و اقدامات انجام شده دارای میزان آمادگی بالایی هستند و برخی به روز رسانی‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها نیز در روز‌های آتی انجام می‌شود.

با نصب دو مخزن اکسیژن ۱۵ تنی در بیمارستان‌های امام حسن (ع) و هاشمی رفسنجانی، مشکلات تجهیز به مخزن اکسیژن و اکسیژن ساز برطرف شده و نگرانی در پیک ششم در این خصوص وجود نخواهد داشت، همزمان تدابیری نیز برای تامین اکسیژن کافی برای بیمارستان‌های کوچک استان در نظرگرفته شده است.

 خرید داروی مورد نیاز نیز انجام شده و برای تامین کادر درمان نیز با اقدامات انجام شده در ماه‌های گذشته مشکلات برطرف شده و بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات بیمارستانی باکیفیت هستند.

وی با بیان این که ارزیابی جامعی از آمادگی بیمارستان‌ها و میزان کارایی آن‌ها انجام شده، تاکید کرد: امکانات، نیروی انسانی و منابع بیمارستانی برای مواجه با پیک ششم سازماندهی شده است.

کاملا برای ورود به پیک ششم آماده هستیم

در همین باره سرپرست بیمارستان امام حسن (ع) گفت: با توجه به سیر صعودی تعداد موارد مبتلا به سویه امیکرون در جهان و کشور، برنامه ریزی جهت آمادگی زیرساخت‌ها و مدیریت منابع جهت مقابله با پیک ششم انجام شده است.

او گفت: اگر چه واکسیناسیون منجر به کاهش شدت بیماری و مرگ بر اثر ابتلا به کرونا می‌شود، اما همچنان رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مهار شیوع کووید-۱۹ بسیار مهم و موثر است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.