در پی تشکیل جدید در اداره ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها کارمندانی که حضورشان بی‌فایده بود برکنار شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان - عبدالله عبید، مسئول حفظ و مراقبت سالنگ‌ها امروز پنج‌شنبه، ۱۴ دلو گفت:  در پی تطبیق تشکیل سال ۱۴۰۰ حکومت غنی در این ریاست، شمار زیادی از کارمندانی را که حضورشان بی‌فایده بود، برکنار کرده‌اند.

عبید گفت که در تشکیل جدید ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها، ۲۵۸ نفر در نظر گرفته شده است که بیشتر بست‌های آن فنی و مسلکی است.

به گفته مسئول حفظ و مراقبت سالنگ‌ها در حال حاضر انجنیران مسلکی و فنی در بخش‌های این ریاست در دو طرف سالنگ‌ها جابه‌جا شده‌اند.

اما شماری از کارمندان این ریاست که نمی‌خواهند از آنان نام برده شود می‌گویند: در میان افراد برکنارشده، کسانی حضور دارند که مدام در وظایفشان حاضر بودند و سال‌ها در این ریاست به‌عنوان کادر مسلکی وظیفه اجرا کرده بودند.

با این حال، عبید خاطرنشان می‌کند: کسانی که از تشکیل جدید حذف شده‌اند، خیالی بوده‌اند و حضورشان برای این ریاست نفعی نداشته و شایعات در مورد برکناری افراد مسلکی بی‌اساس است.

از سویی هم شماری از کارکنان این ریاست با ابراز نگرانی از وضعیت بد اقتصادی موجود و نیاز مبرم سالنگ‌ها به پرسونل بیشتر، خواهان استخدام دوباره هستند.

مسئول ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها نیز می‌گوید: تشکیل نیروی ۲۵۸ نفری برای این ریاست ناکافی است و از این رو موضوع با وزارت فواید عامه شریک شده تا در تشکیل ۱۴۰۱ این ریاست، بست‌ها اضافه شده و کارکنان بیشتری در این ریاست استخدام شوند.

کار روی تشکیل تازه جریان دارد و تا هنوز تأیید نشده است.

گفتنی است که ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها پیش از این ۴۰۰ کارمند داشت و اکنون این رقم به ۲۵۸ تن کاهش یافته است.

این در حالی است که شماری از مسافران این شاهراه می‌گویند: وضعیت سالنگ قابل پیش‌بینی نیست و بنابراین به کارمندان بیشتری برای کنترل وضعیت در این شاهراه نیاز است.

انتهای پیام/ ر

 

 

برچسب ها: سالنگ ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.