با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی چهارمین دفتر استانی مجمع عالی حکمت اسلامی کشور در تبریز افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - خراسانی دبیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی کشور در مراسم افتتاح دفتر مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: در خصوص کنگره بین المللی علامه طباطبایی از ۷ سال قبل ویژه برنامه هایی به مناسبت بزرگداشت ایشان برگزار  کردیم که بیش از ۱۱۶ برنامه علمی در ۷ جلسه برگزار شد و این ۱۱۶ برنامه در قالب یک کتاب منتشر می شود ‌.

از آبان سال ۹۹ طرح برگزاری کنگره با ۶ هدف اصلی و ۱۲ محور با هدف الگوسازی برای طلاب و دانشجویان و آحاد مردم جامعه برگزار شد و پنج مرکز اصلی برای این کنگره در نظر گرفته شد .

حجت الاسلام شاهدی مدیر مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه آذربایجان شرقی گفت: کنگره بین المللی علامه طباطبایی از آبان ۱۴۰۰ که مصادف با چهلمین سالگرد رحلت ایشان بود آغاز بکار کرد ، برنامه های کنگره با مشارکت حوزه های علمیه کشور و دانشگاه های مرتبط ، وزارت ارشاد و شورای عالی انقلاب فرهنگی با سه دبیر خانه در سطح کشور پیش بینی شده است .

 امروز دبیر خانه این کنگره و دفتر مجمع حکمت اسلامی شعبه آذربایجان افتتاح می شود برای این کنگره شورای سیاستگذاری پیش بینی شده است چرا که علامه طباطبایی عظمتی دارد که باید بخشهای علمی و فرهنگی ورود کرده و برنامه ریزی داشته باشند و در کنار دانشگاه ها و حوزه ها یک برنامه فاخر در شان علامه و تبریز در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم .

در این مدت نشست های علمی در آبان ۱۴۰۱ خواهیم داشت و حتی سراغ مراکز فرهنگی و مدارس هم خواهیم رفت و مفاخر دینی را به آینده سازان کشورمان معرفی می کنیم .

در پایان مراسم احکام اعضای شورای برنامه ریزی و نظارت مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه آذربایجان اعطا شد .

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.