مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: با توجه به تخریب ۲ بنای دستگاه قضایی و وزارت نیرو، سایر دستگاه‌های اجرایی البرز برای آزاد سازی حریم این رودخانه اعلام آمادگی کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز - داوود نجفیان گفت: در پی برنامه ریزی که از سه سال گذشته در البرز انجام شده، ۲ موضوع تعیین تکلیف چاه های غیر مجاز آب و آزاد سازی بستر رودخانه های کرج و شاهرود طالقان در اولویت قرار گرفت.

او می گوید: این ۲ موضوع در زمان ریاست حجت الاسلام رئیسی بر قوه قضاییه نیز در دستور کار قرار گرفت و اکنون نیز حجت الاسلام اژه ای رئیس قوه قضاییه در خصوص آزاد سازی حریم رودخانه کرج دستور ویژه صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: با توجه به طرح پیشنهادی شرکت آب منطقه ای البرز در خصوص ساماندهی رودخانه کرج با کمک دستگاه قضایی استان بانک اطلاعاتی برای محدوده ۱۶ کیلومتری از سد امیر کبیر تا ایستگاه بیلقان کرج تهیه شد ضمن آن که جلسات مختلفی در قالب کمیته صیانت در استانداری البرز برگزار شد.

به گفته او، در کنار این اقدام حدود یک و نیم کیلومتراز بستر رودخانه آتشگاه کرج به عنوان پایلوت آزادسازی انجام شد.

نجفیان  گفت: بنابراین طرح ساماندهی بستر رودخانه ابتدا از دستگاه های دولتی شروع شده و از تمام دستگاه های دولتی خواسته شد که بر اساس طرحی که تهیه کردیم نسبت به عقب نشینی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز عنوان کرد: کاربری این ساختمان پایش کنترل کیفی آب رودخانه کرج و نگهداری تاسیسات مربوط به آن بوده است و از ۱۰ سال پیش با توجه به اینکه شرکت آب منطقه ای البرز، کنترل کیفی آب رودخانه کرج بر عهده گرفت، پایش و کنترل آلودگی آب در ساختمان و تاسیسات مربوط به آبفای تهران کمرنگ شد.

او گفت: اکنون روند تخریب و جمع آوری تاسیسات این ساختمان در حال انجام است، که البته در پایین دست سد ، تاسیسات پایشی مربوط به سد همچنان فعال است.

نجفیان گفت: اکنون ۹ دستگاه دولتی و نهاد حاکمیتی برای تخریب و ساماندهی بناهای مربوط به خود در حریم رودخانه کرج اعلام آمادگی کرده اند.

انتهای پیام/ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.