قنواتی گفت: واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب در پناهگاه حیوانات شهرداری بندر ماهشهر بر علیه بیماری هاری از سوی دامپزشکی بصورت رایگان در حال انجام است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - امین الله قنواتی می‌گوید: این اقدامات در جهت برنامه جهانی سلامت واحد سازمان‌های بهداشت (WHO, FAO, OIE) و همکاری دستگاه‌های متولی در سراسر جهان با شعار «واکسیناسیون تا حذف هاری تا سال ۲۰۳۰» صورت پذیرفت.

او سگ‌های بلاصاحب را یک تهدید جدی در امر بهداشت و سلامت جامعه بر شمرد.

به گفته قنواتی گاز گرفتگی از سوی همه حیوانات حتی در صورت ظاهر سالم حیوان، باید جدی گرفت، زیرا ممکن است حیوان هار باشد، ولی در مراحل اولیه بیماری بوده و فاقد هرگونه علایم باشد.

رئیس اداره دامپزشکی بندر ماهشهر به شهروندان توصیه کرده در صورت هر نوع حیوان گزیدگی به اولین مرکز بهداشت مراجعه نموده تا با اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای از سوی کارشناسان دامپزشکی و مراکز بهداشت از احتمال بروز و شیوع بیماری خطرناک هاری جلوگیری به عمل آید.

امین الله قنواتی در پایان بر کنترل بیماری هاری از طریق پیشگیری از گازگرفتگی سگ و انجام واکسیناسیون سگ‌ها تاکید کرد.

شایان ذکر است که در مرحله اول بیش از ۳۰ تعداد قلاده سگ بلاصاحب علیه بیماری هاری در سایت نگهداری شهرداری بندر ماهشهر واکسینه گردید و طبق اطلاعات دامپزشکی این عملیات تا واکسیناسیون کامل تمامی سگ‌های موجود در آن پناهگاه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار