سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: موارد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها به‌سرعت در حال افزایش است و نگران به وجود آمدن فاجعه کرونا در استان بوشهر هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- دکتر حسن ملکی‌زاده گفت: بیماری کرونا اکنون چالش برای حوزه بهداشت و درمان به وجود آورده است.

او در نشست با روسای بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مدافعان سلامت استان با تمام کمبود امکانات چند موج شیوع کرونا را سپری کردند و اکنون هم باید موج ششم مقابله کنند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، چند روزی است که وارد موج ششم شده‌ایم و آمار بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر نگران‌کننده است.

ملکی‌زاده گفت: سویه جدید کرونا قدرت سرایت بسیار بالایی دارد و بار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی استان به‌شدت افزایش یافته است.

او می‌گوید: بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی و دولتی و خصوصی در استان بوشهر در آمادگی کامل برای مقابله با این موج باشند.


بیشتر بخوانید


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تزریق نوبت سوم واکسن منجر به کاهش شدت بیماری، میزان مرگ‌ومیر و کاهش ابتلا خواهد شد 

 ملکی‌زاده گفت: برگزاری هرگونه تجمع‌ها و جلسات غیرضروری در شهر‌های نارنجی و قرمز ممنوع است.

۴ شهرستان استان بوشهر قرمز کرونایی هستند

 او می‌گوید: براساس اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت از ۱۳ بهمن‌ ۴ شهرستان گناوه، بوشهر، دشتستان و تنگستان در وضعیت قرمز کرونایی خواهند بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۲شهرستان‌ دشتی و عسلویه در وضعیت نارنجی کرونایی و ۴ شهرستان‌ دیلم، دیر، جم و کنگان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.