وزیر خارجه استرالیا صبح امروز در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در موضوعات مختلف به گفت‌وگو پرداختند.

باشگاه خبرنگاران جوان - امیرعبداللهیان به خانم ماریس پین گفت: «همکاری بخش خصوصی دو کشور در ساخت واکسن اسپایکوژن نمونه ای موفق و حاصل روابط گسترده دو کشور است.»

امیرعبداللهیان در این تماس با اشاره به ظرفیت های موجود میان ایران و استرالیا، برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، از جمله تجارت، سرمایه گذاری و مبادلات علمی‌ بخشهای دولتی و خصوصی دوکشور که واکسن اسپایکوژن جزو آخرین نمونه‌های موفق آن است اعلام آمادگی کرد.

واکسن اسپایکوژن که حاصل همکاری ایران و استرالیاست برای دُز اول و دوم در گروه‌های سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و برای دز سوم در تمام افراد بالای ۱۸ سال از سازمان غذا و دارو مجوز تزریق دریافت کرد.

این واکسن تولیدی شرکت سیناژن با همکاری شرکت «واکسینه» استرالیا حاوی قسمتی از ویروس کرونا است که باعث ایجاد ایمنی در برابر این ویروس می‌شود و در ساخت آن از خودِ ویروس زنده و یا کشته‌شده استفاده نشده است.

ماریس پین، وزیر امور خارجه استرالیا نیز در این گفتگو با تشکر از همکاری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت های موجود میان تهران و کانبرا برای گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف، اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و تبیین نقش آفرینی موثر سردار سلیمانی، قهرمان ملی و بین‌المللی مبارزه با تروریسم در کمک به صلح و امنیت در منطقه، خواهان برخورد مسئولانه استرالیا با عوامل فعال گروهک‌های  تروریستی در این کشور گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
استرالیا و کانادا نوکرای آمریکان چطور میتونن بدون اجازه آمریکا با ما داد و ستد کنن
آخرین اخبار