درگیری لفظی دو نماینده مجلس در نشست علنی امروز سوژه خبرنگاران و عکاسان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس موجب شد دقایق کوتاهی، فضای میان صندلی های نمایندگان ملتهب شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در اخطاری خطاب به هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد که حدود یک ماه می شود تعدادی از نمایندگان مجلس درباره موضوع واکسیناسیون نامه‌ای به وزیر بهداشت نوشته‌اند.

نماینده افزود که در نامه مذکور نتایج تزریق ۸۰ میلیون دوز واکسن بر اساس جنسیت و سن افراد چه بوده و دلایل تزریق به افراد زیر ۱۸ سال بر مبنای کدام تحقیقات صورت گرفته است؟ همچنین بر اساس اظهار نظر حجت الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور دولت سیزدهم واکسیناسیون باید اقناعی باشد.

این نماینده با انتقاد از پاسخگو نبودن وزیر بهداشت به درخواست نمایندگان، گفت که بسیاری از جوانان حوزه انتخابیه پیرو نظام ولایت فقیه هستند و وزیر بهداشت باید به پرسش آنها پاسخ دهد.

وی در ادامه خواستار برگزاری نشستی با عین‌اللهی، وزیر بهداشت شد.

محمدباقر قالیباف که ریاست این نشست را برعهده داشت و پاسخ به این نماینده یادآور شد که وزرا با دعوت روسای کمیسیون های مجلس باید به مجلس بیایند و اگر عین‌اللهی، از سوی رئیس کمیسیون بهداشت دعوت شده، موظف است حضور پیدا کند.

همزمان با این اظهارنظرها و پاسخ قالیباف، جواد کریمی قدوسی مقابل صندلی آقای نقدعلی آمد و با تندی و عصبانیت از گفته های او انتقاد کرد.

با بالا گرفتن جدال لفظی میان نماینده خمینی‌شهر و آقای قدوسی، نمایندگان دیگر برای جدا کردن آنها و پایان دادن به این درگیری، میان صندلی‌های نمایندگان حاضر شدند.

در حالی که یکی از نمایندگان به بیان اظهار نظر خود می پرداخت صدای کریمی‌قدوسی بالاتر می رفت و تعدادی از نمایندگان اطراف او جمع شده بودند تا مشکل حل شود. در ادامه نقدعلی که ماسکی بر صورت نداشت، از جای خود بلند شد و مقابل کریمی قدوسی که با صدای بلند به گفته‌هایش اعتراض می‌کرد، آمد و لحظاتی، جدالشان بالا گرفت.

به گفته شاهدان، کریمی قدوسی در حالی که کتش را در آورده بود و با دستش بر بازوی دیگرش می زد، به تایید رهبری بر لزوم واکسیناسیون تاکید کرد.

این اتفاق و درگیری باعث شد نمایندگان بیشتری تجمع کنند و دو نفر از هم جدا شوند.

در هفته‌های گذشته تجمعی مقابل مجلس نیز صورت گرفته بود که برخی به واکسیناسیون اجباری اعتراض کرده بودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، این تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی تاکید داشتند واکسن زدن موجب گرفتن حق و آزادی مردم است و برای انسان ضرر دارد.

یکی از این معترضان به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به اینکه چرا با وجود دریافت واکسن کرونا از سوی رهبری، با این موضوع مخالفت دارید، گفته بود رهبری را سپر خودتان نکنید.

به نظر می رسد برخی نمایندگان مجلس نیز نسبت به تزریق واکسن کرونا انتقاد دارند، هر چند  عبدالحسین روح الامینی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در یکی از نشست های علنی پارلمان تأکید کرده بود « با این اظهارنظرها به نظر می‌رسد افکار عمومی دچار تناقض می‌شود.»

او در ادامه یادآوری کرده بود که «واکسن زدن در کشور اجباری نیست و افراد می‌توانند خود را در خانه و روستا دور از جامعه قرنطینه کنند.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرده بود که «رهبری نظامات واکسیناسیون را در کشور دنبال و به شدت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. اگر می‌خواهیم کسب و کار مردم از سر گرفته شود و هزینه های ناشی از تعطیلی‌ها کم شود، چرا باید یک پویش و کمپین ضدواکسیناسیون در کشور راه بیندازند؟ همه باید به قانون وضع شده در کشور عمل کنند. این اقدام ضد واکسیناسیون برخلاف سیاست های کلی نظام، قوانین عقلانی بهداشتی درمانی و منویات مقام معظم رهبری است.»

ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
همه ش از رهبری هزینه می کنن . این که رهبری واکسن زدن مهم ترین دلیلش حمایت از دانشمندان کشور هست نه توصیه به واکسن اجباری
آیا باید حتما یه بحران ایجاد بشه تا دست از اصرار به واکسن اجباری بردارن
واکسن ها همه مجوز اضطراری دارن واز وقتی واکسیناسیون عمومی شروع شده آمار فوتی ها بالا رفته .
اگر میخوان ادعای خود رو در موثر بودن واکسن ثابت کنن باید آمار فوتی ها رو به تفکیک واکسن زده ها و نزده ها اعلام کنند .
Iran (Islamic Republic of)
vchr ihalchni
۱۸:۵۳ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
سلام با احترام به کادر درمان، بنده به هیچ واکسن خارجی (سینوفارم، اسپوتنیک، آسترازنکا وفایزر ) اعنماد ندارم و تخواهم زد . از میان واکسنهای داخلی به واکسنهای پاستوکووک، کوپارس(پاستور ورازی) وکووکس کوبا اعنماد کامل دارم وخواهم زد.لطفا به شهرستانها ،این واکسنها را برسانید تا تحریم ضد واکسن شکسته شود.ضمنا ضرورت ماسک زنی با جدیت دنبال شود حتی با سه دوز تزریق
سلامت باشیدو
آخرین اخبار