تا کلمه نذر را می‌شنویم مفاهیمی همچون اطعام هم نوعان، ساخت مدرسه و... در ذهنمان نقش می بندد، اما چگونه می‌توان نذری متفاوت ادا کرد؟

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - حجت الاسلام صداقت، با اشاره به پویش نذر فرهنگی گفت: مردمان شهر دارالعباده یزد از دیر باز به پاسداری از فرهنگ وقف و نذر زبانزد بوده اند و نذر فرهنگی راهی برای مهیا کردن زمینه‌های رشد و تعالی انسان‌ها در پیشگاه الهی هست.
رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در خصوص جزئیات پویش نذر فرهنگی گفت: پویش " نذر فرهنگی " با هدف بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی شهروندان در زمینه‌های مختلف راه اندازی شده که می‌توان این پویش را اقدامی معنوی و بسیار مهم در شناخت هرچه بیشتر یزد و یزدی‌ها با فرهنگ غنی و عمیق این شهر برشمرد.

به گفته صداقت در پویش "نذر فرهنگی" فرد نذر کننده می‌تواند هر نوع فعالیت خیرخواهانه را برای دیگران، محیط زیست و طبیعت، شهر و کشور و ... انجام دهد.

او گفت: این نذر می‌تواند شامل انجام کار‌هایی هرچند کوچک مانند اهدای کتاب، ساخت لانه و یا ریختن دانه برای پرندگان، کاشت و داشت درخت و فضای سبز، اهدای خون، نشر مطالب مفید در فضای مجازی، برآوردن آرزوی نیازمندان، حضور خودجوش شهروندان در پاکسازی معابر در مناسبات مختلف از جمله مراسمات مذهبی و ملی باشد.

به گفته این مسئول: ویزیت رایگان بیماران جسمی و روحی از سوی جامعه پزشکی، مشاوره حقوقی افراد بی بضاعت با همت وکلای پاکدست شهر، آموزش رایگان دانش آموزان و کودکان و هرنوع کار ارزشمند فرهنگی و اجتماعی می‌تواند از مصادیق نذر فرهنگی باشد.

حجت الاسلام صداقت گفت:علاقه‌مندان به شرکت در این پویش فرهنگی و ویژه، می‌توانند نذر فرهنگی مورد نظر خود را به منظور معرفی و ترویج بیشتر آن، در قالب عکس و یا نوشته به صفحه اینستاگرام سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد به نشانی yazdfarhang ارسال کنند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.