مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری، از ثبت ۱۵ هزار و ۲۳۷ مورد ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - محمود فروزنده گفت: از آنجا که درخواست بسیاری از بیماران دسترسی به خدمات تخصصی مراکز درمانی تامین اجتماعی است از همین رو سیستم ارجاع داخلی به منظور تسهیل دسترسی بیماران و صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی، دارویی و تشخیصی و جلوگیری از مراجعه غیرضروری به پزشکان متخصص و جلوگیری از سرگردانی بیماران در این مدیریت درمان اجرا شد.

۱۵ هزار و ۲۳۷ مورد ارجاع داخلی در مراکز درمانی این سازمان طی ۹ ماهه امسال ثبت شد که در صرفه جویی هزینه‌های درمانی موثر بوده است.


بیشتر بخوانید


اقدامات درمانی و تشخیصی بیمار از سوی پزشک عمومی انجام می‌شود و در صورت لزوم بیمار به پزشک متخصص مربوطه ارجاع می‌شود و در سطح بالاتر نیز پزشکان فوق‌تخصص در مراکز فوق‌تخصصی سازمان قرار دارند.

در نظام ارجاع مراجعه بیماران هدفمند می‌شود و تفاوتی که وجود دارد این است که در حال حاضر درصد زیادی از بیماران مراجعه‌کننده به پزشکان متخصص را افرادی تشکیل می‌دهند که نیازی به مداخلات درمانی تخصصی ندارند، اما در این طرح تمامی بیماران مراجعه‌کننده به این پزشکان نیازمند اقدامات تخصصی هستند و مراجعات غیرضروری نیز حذف می‌شود.

در همین راستا طی ۹۹ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۲۳۷ مورد ارجاع منجر به ویزیت متخصصان در مراکز تابعه این مدیریت شد که سه هزار و ۶۴۱ مورد آن مربوط به متخصصان داخلی، یک هزار و ۴۰۲ مورد به جراح مغز و اعصاب، یک هزار و ۱۴۶ مورد به داخلی اعصاب، ۹۰۱ مورد به جراح عمومی و یک هزار و ۵۷۸ مورد به فوق تخصص غدد ارجاع داده شده است.

اجرای نظام ارجاع داخلی در پیشبرد طرح حذف دفترچه، صدور نسخه الکترونیکی و کارت هوشمند سلامت موثر است.

نسخ صادر شده و اقدامات درمانی و تشخیصی پزشکان در پرونده پزشکی بیمار باقی می‌ماند و پزشک معالج به راحتی در روند اقدامات درمانی بیمار قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.