شرکت بیش از ۸۶ هزار دانش آموز در طرح پرسش مهر در استان قزوین

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره پرسش مهر ریاست جمهوری با دریافت بیش از ۱۰۰۰ اثر توسط دبیرخانه استانی مسابقات برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین - حسن رحیم خانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ بیست و دومین دوره مسابقات پرسش مهر ریاست محترم جمهوری با مشارکت بیش از ۸۶ هزار دانش آموز برگزار شد.

پس از دریافت آثار دانش آموزی در دو بخش پرسش مهر ریاست محترم جمهوری و شهید لندی توسط دبیرخانه منطقه‌ای مسابقات بیش از یک هزار اثر برگزیده به دبیرخانه استانی ارسال گردید که از مجموع آثار ارسالی بیش از ۲۰۰ اثر مربوط به بخش جانبی جشنواره با عنوان جایزه ملی شهید علی لندی اختصاص داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بر اساس مصوبه شماره ۷۲۲ تاریخ ۱۳۸۴/۰۱/۲۳ شورای عالی آموزش و پرورش با موضوع تاکید بر استمرار اجرای پرسش مهر ریاست محترم جمهوری و با هدف پرورش روحیه مشارکت جویی، پرسش گری و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین دانش آموزان با موضوع: ایران قوی چه ویژگی‌هایی دارد؟ و نقش دانش آموزان در شکل گیری ایران قوی چیست به مدارس استان ابلاغ گردید.

با توجه به اجرای بخش ویژه با عنوان جایزه ملی دانش آموز شهید علی لندی با موضوع: تاثیر فداکاری، از خود گذشتگی و شجاعت در تحقق ایران قوی، شاهد مشارکت خوب دانش آموزان در این بخش بودیم و در این بخش بیش از ۲۰۰ اثر به دبیرخانه استانی ارسال گردید که پس از داوری تعداد ۳۵ اثر منتخب و به دبیرخانه کشوری تحویل گردید.

در جشنواره بیست و دومین جشنواره پرسش مهر ریاست محترم جمهوری شاهد رشد ۲۰ درصدی در آثار رسیده به دبیرخانه و رشد ۲۸ درصدی در تعداد آثار منتخب برای ارسال به دبیرخانه کشوری بودیم، لذا با توجه به شرایط کرونایی و حضور ۵۰ درصدی دانش آموزان در مدارس، شاهد فعالیت خوب نواحی، مناطق و مدارس در اجرای این دوره از جشنواره بودیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار