مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی از پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری این شرکت در ایام دهه فجر امسال با اعتبار ۲۱۱ میلیارد ریال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -   رضا ریاحی گفت: یکی از پروژه‌های آماده افتتاح در این دهه توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت جنگل در تربت حیدریه است.برای توسعه این پست ۷۰ هزار میلیون ریال هزینه شده که پروژه توسعه آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

سال آینده مشابه همین مرکز در امور‌های انتقال شمال و جنوب راه‌اندازی خواهد شد. همچنین دامنه قابلیت‌‎های استفاده از سیستم پایش تصویری عملیات PM خیلی زیاد است و جدای از نظارت PM می‎توان درحوزه آموزش نیز از آن بهره برد.

او گفت: پروژه دیگر بهره‌برداری از پست ۱۳۲ کیلوولت مدولار دوغارون است که ۱۲۸ هزار میلیون ریال هزینه در بر داشته است. این پروژه که در شهرک صنعتی دوغارون واقع شده، از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: پروژه نصب پست موبیل در پست سد دوستی چهار به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مربوط به دهه فجر است که این پروژه از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و ۱۳ هزار میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

ریاحی گفت: همچنین به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر امکان پایش تصویری عملیات PM در امور رضوی و اتوماسیون شرکت فراهم و مرکز پایش آن در شرکت برق منطقه‌ای خراسان راه‌اندازی شد.

او گفت: یکی از مشکلات حوزه نظارت PM این است که تعداد ناظران آن پاسخگوی حجم عملیات PM و سایر مواردی که نیاز به نظارت و تحویل‌گیری دارد، نمی‌باشد و مسئله دیگر نیز این است که فرایند‌های نظارت درخصوص پست‌های انتقال خیلی اوقات در ایام تعطیل اتفاق می‌افتد که استفاده از این روش روند نظارت را بهبود می‌بخشد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یکی از روش‌های نظارتی که در کشور‌های صنعتی استفاده می‌شود، نظارت تصویری است به گونه‌ای است که به جای حضور ناظر در محل، وی می‌تواند از یک مرکز پایش نسبت به نظارت بر عملیات اقدام کند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.