سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - محمد علی فقیه در تشریح برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر گفت: بنیاد شهید هرساله با همکاری دستگاه‌ها و تشکل‌های مختلف و مردم، برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند. دو سال گذشته تحت تاثیر ویروس کرونا بوده ایم و امیدواریم امسال پیک کرونا برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد. دو بخش برنامه داریم بخش اول به صورت ملی است و بخش دیگر برنامه‌های عمومی و با مشارکت دستگاه‌های مختلف است.

به گفته فقیه اولین برنامه ملی، در ساعت ورود حضرت امام است که در ۱۱۰ هزار مدرسه کشور زنگ انقلاب اسلامی توسط وزیر آموزش و پرورش با محوریت آموزش و پرورش و بنیاد شهید به صدا در می‌آید. پنج شنبه ۱۴ بهمن ماه مراسم تعویض پرچم مزار شهدا در ۱۹ هزار گلزار شهدا انجام خواهد شد که در بهشت زهرا تهران به صورت توسط رئیس بنیاد شهید انجام خواهد شد. در روز شهید که اولین پنج شنبه دهه فجر است در ۲۳۶ هزار مزار شهدا نیز عطر افشانی و گلباران مزار انجام خواهد شد.

در استان البرز روستای چندار که ۱۶ شهید انقلاب اسلامی داشته است به عنوان نماد شهدا در روستا‌ها عطر افشانی و گلباران انجام خواهد شد. این مراسم برای اقلیت‌های مذهبی نیز به اجرا در خواهد آمد.

۱۷ بهمن ماه مراسم تجدید آرمان و میثاق با امام راحل در مرقد امام انجام خواهد شد و با حضور رئیس بنیاد شهید و نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید خواهد بود. در ۲۰ بهمن ماه آغاز افتتاح جشنواره دانشجویی و پژوهشی خواهد بود و در تهران و قم این جشنواره به صورت وبیناری انجام می‌شود.
۲۴ بهمن ماه نیز جشنواره من سلیمانی ام و رونمایی از کتاب هواییان حرم که در هوانیروز تهیه شده به صورت نمادین رونمایی خواهد شد. اهدای جوایز ترویج فرهنگ شهید و شهادت در جشنواره فجر نیز بر عهده بنیاد شهید خواهد بود.

در روز ۲۲ بهمن اگر راهپیمایی برگزار شود، غرفه‌هایی در بحث‌های فرهنگی را داریم و مشارکت در راهپیمایی توسط جانبازان و خانواده شهدا نیز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید خواهد بود.
۲۵۰ برنامه اصلی هم در کل کشور برنامه ریزی شده است.
بحث شهدای سلامت در این روز‌ها مطرح است و در این ایام برنامه دیدار با بیماران جانباز بستری و کادر درمان اجرا می‌شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: بنیاد شهید ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار